Barat, de qualitat i de General Motors.
La veritat és que el mercat automobilístic xinès és un autèntic filó de notícies curioses i entretingudes.
En aquesta ocasió, hem indagat en la recerca d’un SUV barat, però amb qualitat suficient per arribar als mercats europeus, i hem trobat el Baojun 510 . Encara que no ho creguis, aquesta marca xinesa pertany a General Motors i té l’objectiu de donar molts beneficis al gegant nord-americà en el mercat de cotxes més gran del món.
Centrant-nos en el cotxe en qüestió, fa 4,22 metres de longitud, de manera que s’enquadra en el segment dels tot camins urbans. Estèticament, utilitza fars dividits, a l’estil del Citroën C3 Aircross i el Hyundai KONA.
El cotxe, que porta a la venda des 2016, ha rebut un restyling fa uns mesos. Gràcies a ell, a més de pilots més afilats, el Baojun 510 es beneficia de millores mecàniques, doncs el motor atmosfèric de gasolina, amb 1,5 litres, de 115 CV i 135 Nm de parell màxim, estrena ‘parella de ball’.
Ens referim a una transmissió automàtica amb variador continu (CVT), amb la qual es poden triar tres modes de funcionament: Identical old, Financial system i Sport. Baojun assegura que el consum és menor que amb la caixa de canvis tradicional.
Per si fos poc, l’equipament del cotxe no té res a envejar a el d’un model europeu, ja que pot incloure climatitzador automàtic, sostre voltaic, accés i arrencada sense clau, pantalla tàctil de 8,0 polzades, seients de cuir, control d’estabilitat.
Amb tot això, no ens estranya que el Baojun 510 formi part dels 10 models més venuts a la Xina, any rere any, des de la seva sortida al mercat.
El preu del Baojun 510 és de 54.800 iuans, que al canvi són 6. 990 euros, una xifra extramadament baixa, que cridaria poderosament l’atenció entre molts potencials clients. I no oblidis que és General Motors.