BMW Sèrie 4 2020: la nova generació ja roda

Hereva de la mateixa plataforma i tecnologies de la Sèrie 3, totes les variants de la futura Sèrie 4 apostarà per una diferenciació d’estil més marcada que fins ara. I en el cas del Cabrio, s’abandonarà el sostre rígid retràctil i es tornarà a un tradicional de lona . Amb això, el futur Sèrie 4 Cabrio, que ja ha estat vist rodant en fases de prova en el circuit de Nürburgring, rebaixarà el seu pes, millorarà la capacitat de maleter i reprendrà la línia més clàssica entre els descapotables amb el seu sostre tèxtil, però sota un disseny general més sofisticat.

BMW ja ens va mostrar les seves intencions estilístiques al 4 Concept que va presentar en el passat saló de Frankfurt al setembre de 2019, en el qual destacava la seva frontal amb els dues característics «ronyons» que conformen la graella de refrigeració de tot BMW exageradament engrandits , com ja hem vist en l’inèdit X7 i actualitzada Sèrie 7.

La plataforma modular CLAR sobre la qual BMW ha projectat els seus últims models amb motor longitudinal des de la Sèrie 7 actual també serà lògicament la base de sustentació de la futura Sèrie 4. Estalvi de pes i democratització de totes les tecnologies és clau i en aquest últim aspecte, es contemplen diferents mecàniques electrificades.

Foto: autopista

BMW Sèrie 4 2020: així podria lluir la seva carrosseria Gran Coupé (Imatge: Schulte)

Si és de relativa recent actualitat el BMW 330 i , una versió híbrida endollable de 292 CV i uns 60 quilòmetres d’autonomia elèctrica, mecànica que es traslladarà a la Sèrie 3 Touring i, si escau compatible amb la tracció intergral xDrive , una o altra configuració (o les dues) hauríem de veure en la Sèrie 4. Per descomptat, la columna vertebral seguiran component dels motors de 4 i 6 cilindres convencionals gasolina i dièsel . En gasolina haurien de comercialitzar les versions 420 i (184 CV), 430 i (258 CV) i M 440 i (375 CV), mentre que en dièsel les opcions més lògiques serien els 420 d (190 CV) i 430 d (265 CV).

Per descomptat, hi haurà BMW M4 , que haurà d’aprofitar l’última evolució del motor 3.0 Biturbo amb 473 CV o 503 en la versió M4 Competition. Però no serà el més potent. Amb la nova Sèrie 4 arribarà l’inèdit i4 ja mostrat també com a concepte, o el que és el mateix, una versió exclusivament elèctrica que encara amb disseny final també propi, estarà desenvolupada sobre la versió Gran Coupé. Si es confirmen les dades preliminars d’aquesta futura berlina coupé deportivacon la qual BMW rivalitzarà amb Tesla, tindria una potència de 390 kW (530 CV). Promet un pas de 0 a 100 km/h en 4 segons, una velocitat màxima superior a 200 km/h i una autonomia d’aproximadament 600 km , gràcies als 80 kWh d’ capacitat de la bateria.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments