WRC – Ral·li de Mèxic 2020: Ogier líder en la debacle de Hyundai i l’incendi de Lappi

En condicions de calor sufocant, Ogier va evitar els problemes per a acabar el primer dia complet de competició amb un avantatge de 13,2 segons sobre el pilot de M-Sport Ford, Teemu Suninen. Elfyn Evans, tercer, arrabassant la posició a Ott Tänak en l’última especial pels carrers de León.

Ogier li va pendre la davantera a Tänak en el primer tram del Chocolate del divendres i es va mantenir al capdavant durant la resta del dia, aprofitant un error poc característic que va obligar l’estonià a acabar amb el seu Hyundai i20 l’etapa final amb danys en la suspensió posterior.

«Estic content amb el dia, per descomptat, estar al capdavant sempre és bo. Sabia que ser tercer en la pista ens donaria l’oportunitat de fer bons temps. Crec que tots hem tingut desafiaments avui, com a pistes relliscoses i moltes roques que evitar, així que mai és fàcil pilotar aquí, però ho he gaudit. El primer dia ja està fet, però queda un llarg camí per recórrer i almenys tenim la millor posició en la pista», ha dit Ogier.

El fort atac de Suninen en les difícils pistes mexicanes s’ha vist enfosquit pel lamentable abandonament del seu company d’equip Esapekka Lappi, el Ford Fiesta es va veure envoltat en flames immediatament després de la segona passada pel tram del Chocolate. Malgrat els esforços dels equips de bombers, el cotxe es va cremar completament.

«En la línia de meta, Janne va obrir la porta i va dir que el cotxe s’estava cremant. No em vaig adonar del gran que era el foc, així que vaig intentar pilotar. Per sort estem bé, però no sé què ho va causar. Anàvem bé en el tram», va explicar Lappi poc després.

El líder del campionat, Evans, va acabar l’etapa en el tercer lloc amb el seu Yaris. Sortint primer en la pista, el gal·lès va lluitar amb els baixos nivells de grip i va completar el dia a 33,2 segons del líder.

Malgrat cedir més de 40 segons amb els líders durant el primer dia, Tänak va mostrar una veritable determinació per a tornar a pujar en la classificació. Una audaç pilotatge en el tram de les Mines va fer que el pilot de Hyundai pujar quatre llocs. Només 0,2 segons el separaven d’Evans al final del dia.

El retorn de Tänak a dalt en la classificació es va deure en part a l’abandó del seu company d’equip Thierry Neuville. El belga havia estat lluitant entre els tres primers quan el seu i20 es va parar amb problemes elèctrics. El cotxe germà de Dani Sordo també va sucumbir a problemes tècnics, la qual cosa va ser un dia per a oblidar per a l’equip coreà.

Kalle Rovanperä va ser cinquè després d’un dia difícil. Va superar una lenta punxada el divendres al matí per a estar a només 2,3 segons de distància de Tänak. Gus Greensmith es va mantenir allunyat dels problemes per acabar entre els sis primers llocs amb la seva Fiesta.

WRC2 i WRC3

El líder del WRC 2, Pontus Tidemand, va ocupar el setè lloc al volant d’un Skoda Fabia, 51,1 segons per davant del seu rival rus Nikolay Gryazin amb un Hyundai i20. Marcos Bulacia va ser novè, completant el dia amb un gran avantatge en el WRC 3 amb el seu Citroën C3.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments