Fiat ha iniciat una aposta clara per l’electricitat en aquest 2020. Primer amb la renovació del 500, que passa a donar-se exclusivament en versió zero emissions, i ara, segons publica Acte Motor and Sport citant president de Fiat Olivier François, amb la confirmació de el pas a la producció d’un model basat en el Centoventi exhibit al Saló de Ginebra de fa un any.
El Fiat Centoventi en essència
Aquell Fiat Centoventi era un cotxe concebut per a la ciutat, com un projecte d’estil que té en el disseny, en la modularitat i en les possibilitats de personalització els seus punts més destacats i que en la seva transició cap a la producció en sèrie -potser sota l’aparença d’un concepte complementari al nou Panda- podria anar modelant com un cotxe de plantejament i realització més convencionals que un prototip d’un Saló de l’Automòbil.
Perquè el Fiat Centoventi podia estar limitat per una autonomia elèctrica de tot just 100 km, que podria duplicar-amb un kit de fins a tres bateries extres addicionals de fàcil reemplaçament a l’anar ancorades a un rail lliscant en la part inferior de el vehicle. Així mateix sota els dos seients davanters les bateries poden servir com a font extra, amb el benefici afegit de ser extraïbles i lleugeres per a la seva recàrrega al domicili.
La personalització del Fiat Centoventi
La raó de l’elecció del Fiat Centoventi l’explicava el seu dissenyador, Klaus Busse, en el potencial del color gris per reflectir els raigs ultraviolats i evitar així l’augment de la temperatura interior en dies de sol, amb el consegüent estalvi en quan a energia del climatitzador. No obstant això, aquest cotxe d’exhibició planteja variades opcions de adaptar-lo al gust personal, amb sostres, para-xocs i cobertes de les rodes amb dissenys individuals.
En essència el Fiat Centoventi és un convertible obert a la part superior que permet triar entre quatre sostres diferents un sostre de policarbonat bicolor, un tela, una caixa de càrrega integrada o un sostre real que inclou un mòdul solar capaç de generar fins a 50 watts d’energia elèctrica que podrien intercanviar-se en el concessionari, on també haurien de realitzar-se totes les modificacions importants del petit elèctric de Fiat.
L’interior
Els seients, fabricats en la mateixa escuma de goma tenyida que els esclops Crocs, podrien adquirir una dimensió més convencional que la disposició d’un seient de conductor i un posterior doble més de, en el lloc on està ubicat el seient de l’acompanyant un suport on podria instal·lar-se una cadira de retenció infantil. Això obre el camí a una possible comunitat que podria arribar a intercanviar solucions, elements personalitzats i fins i tot aquest seient infantil que ja no s’usa per raons d’edat.
Aquesta comunitat, i l’innovador plantejament del Centoventi facilitaria la seva integració tant en flotes d’empreses, inclosos vehicles de repartiment o de serveis compartits de mobilitat i, en el cas de vehicles particulars.