Toyota Supra 2.0: motor de 258 CV en un cotxe que s’ha aprimat més de 100 kg

Quan Toyota va presentar el Supra GR amb un motor de sis cilindres de 3,0 litres, va rebutjar la idea de l’arribada a Europa d’una versió amb un motor de 2,0 litres, ja que ja existia al Japó.

Al cap d’uns mesos, Toyota es va contradir i va portar a Europa el cotxe amb un motor de 2,0 litres de quatre cilindres. Igual que el bloc de sis cilindres, el quatre cilindres també està sobrealimentat, però és més lleuger i compacte, ajudant a reduir 135 kg el pes de la Supra en comparació amb la versió de sis cilindres. Gràcies a ser més petit, el motor es col·loca més a prop del centre del Supra, ajudant a millorar el comportament, ajudat, per descomptat, per 135 kg menys.

El bloc de 2,0 litres té 258 CV i 400 Nm de parell, mantenint la caixa automàtica de 8 velocitats ZF. La velocitat màxima es limita com a Supra 3.0 a 250 km/h, amb 0 – 100 km/h en 5,2 segons. Això significa que malgrat els menys 100 kg de pes, els 82 CV i 100 Nm de parell menor, fa el cotxe més lent gairebé un segon (0,9 segons). Pel que fa al consum, el Supra GR 2.0 presenta entre 5,9 i 6,3 l/100 km i emissions de 135 a 143 gr/km de CO2.

La imagen puede contener: automóvil

La diferència entre un Supra GR 3.0 i un Supra GR 2.0 es resumeix en les rodes de 26″ i de l’escapament 90 mm de diàmetre ( mm en 3.0). Només això, ja que la distància entre eixos i l’amplada, es mantenent exactament iguals.

A dins no hi ha diferències, el cotxe és el mateix en ambdues versions, cosa que té sentit si veiem que fora de les diferències són curtes i el concepte tot era igual. El diferencial actiu està disponible com a opció.

Supra GR 2.0 utilitza pneumàtics Michelin Pilot Sport amb 255 / 40 ZR 18 endavant i 275 / 40 Fa ZR 18. Per a la frenada, discos 348 mm a la part davantera i 345 mm a la part posterior. Hi ha dos modes de conducció, Normal i Sport, mentre que el control d’estabilitat té un mode de Tracció que permet que la part posterior es pugui lliscar fins a un cert límit, fins i tot amb el control d’estabilitat activat.

El cotxe arribarà al mercat més tard, per ara, no se sap quan estarà a la venda i quin serà el preu.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments