F1: Els equips demanen retardar la nova normativa fins al 2022

La nova normativa que havia d’entrar en competició el pròxim any podria retrassar-se pels problemes generats aquesta temporada amb el coronavirus

En una conferència telefònica celebrada aquesta setmana, els directors dels equips van discutir diversos escenaris, incloent mantenir la normativa tècnica sense canvis per 2021, així com la congelació de components clau com el xassís, la caixa de canvis i altres parts mecàniques. No obstant això, sí que es permetria seguir el desenvolupament aerodinàmic

S’entén que en la trucada nou equips van estar d’acord amb la proposta, mentre que Ferrari va demanar més temps per estudiar-ho.

Aquest dijous nova trucada

Aquest dijous ha estat programada una segona trucada amb els caps de la F1 , Chase Carey i Ross Brawn, així com amb el president de la FIA , Jean Todt. Al final, l’òrgan rector serà qui determini qualsevol decisió sobre un canvi en el reglament tècnic previst.

L’agenda inclou altres temes urgents, com el calendari, i la possibilitat que algunes carreres del 2020 se celebrin al gener, començant la temporada 2021 una mica després.

La congelació del reglament seria una resposta lògica a la incertesa creada per la crisi del coronavirus, sense que ningú pugui predir quan podria començar la temporada o quantes carreres se celebraran després la cancel·lació d’Austràlia i el ajornament de Bahrain, Vietnam i la Xina .

La reducció de carreres té un impacte directe en els ingressos dels equips -excepte Mònaco, que no paga quota per tindre la F1 – i el cop general en l’economia mundial també podria afectar els patrocinadors. A més, si els fabricants d’automòbils es veuen afectats, els seus equips de F1 poden tenir dificultats per justificar davant els directius la seva presència a la graella.

Com a mesura preventiva per reduir les despeses i aprofitar millor els cotxes , que no van a disputar les 22 carreres planejades per 2020, els equips volen allargar la vida útil dels monoplaces.

f1-–-bottas-quickest-as-formulation-1-pre-season-sorting-out-ends-in-barcelona

L’ajornament de la normativa també donaria als equips un temps en el desenvolupament dels cotxes i es traduiria en que gran part d’aquest desenvolupament estaria dins el límit del pressupost de 2021.

Això resoldria les preocupacions dels equips de meitat de graella, que temen que els tres grans (Mercedes, Ferrari i Red Bull) gastin tot el que puguin en 2020 -quan no hi ha límit- per obtenir un avantatge de cara a l’any següent.

Pacte de la Concordia

També hi ha la qüestió de la nova Pacte de la Concordia , que els equips encara han de signar. Endarrerir el canvi de regulació podria alleujar la càrrega financera dels equips, que ara poden tenir dubtes sobre d’adquirir un compromís a llarg termini amb el campionat.

L’ajornament també donaria a Pirelli un any més per desenvolupar les seves pneumàtics de 18 polzades, encara que el seu programa de proves segueix els terminis.

Si es mantenen les normes tècniques per a 2021, alguns dels canvis que preveu la reglamentació -com els caps de setmana de carreres condensats- podrien seguir endavant, així com el pack complet de reglaments financers.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments