Toyota MR2 WRC (222D): La bèstia negra que mai van xafar el Mundial de Ral·lis

Fa tres anys, Toyota va tornar al Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) amb els Yaris i des de llavors ja ha guanyat el Campionat de Fabricants (2018) i el títol de pilots (2019). La marca va continuar així una llarga tradició en aquest esport, ja que Toyota ha estat associada amb els ral·lis al llarg de la seva història.

No obstant això, un cotxe mai va ser utilitzat: l’esportiu de motor central, el Toyota MR2 (222D) desenvolupat per l’empresa Toyota Motorsport GmbH (TMG) de Colònia. Ja era el cotxe de motor central japonès més venut en la versió de carrer.

Amb la seva equilibrada distribució de pes en combinació amb la clàssica tracció posterior, semblava predestinada a mostrar les seves habilitats en les carreres i especialment en el Campionat Mundial de Ral·lis. Per això, TMG va dissenyar la versió de carreres MR2 (222D) just un any després del llançament al mercat.

Resultado de imagen de toyota mr2 222d

La FIA posa fi als Grup B i els seus successors, els Grup S

Aquest últim cotxe de Toyota anava a competir en el recentment creat Grup S a mitjans dècada de 1980. Però això no va succeir: Després d’accidents fatals en el Campionat Mundial de Ral·lis, tant el famós Grup B com el futur Grup S van ser prohibits.

En aquest moment, el prototip Toyota MR2 pintat de negre amb tracció a les quatre rodes només s’havia utilitzat per a fer proves de conducció a Europa i el Japó. Després va presentar la seva tecnologia en diversos salons de l’automòbil abans de desaparèixer a les sales del museu de TMG de Colònia.

Com és habitual en els models de competició, els seus detalls tècnics no van ser revelats durant molt de temps, la qual cosa va fer del Toyota 222D un misteriós model de culte. A causa de la seva pintura negra, se li va donar el sobrenom de «Bèstia Negra», encara que també es va construir amb un acabat de pintura blanca.

750 quilos, 600 hp: així era el Toyota MR2

Toyota MR2 WRC

Avui dia encara hi ha dos 222D, un en blanc i un altre en negre. Aquest últim s’exhibeix per TMG a Colònia en ocasions  especials com els dies temàtics del Toyota MR2 en la col·lecció de vehicles veïns de la Col·lecció Toyota.

El 222D va ser l’únic Toyota MR2 amb tracció a les quatre rodes

El nom «Bèstia Negra» no ve del no-res, el prototip de competició tenia poc en comú amb el MR2 de producció, més curt 3,95 metres, i diferent en la part posterior. El cotxe de ral·li de 750 quilograms de pes va usar un xassís tubular estable i de pes reduït.

En lloc del maleter posterior i el compartiment del motor convencional, el cotxe de 600 cavalls es va recolzar en una part posterior completament articulada. Sota això estava el motor turbo de fàcil accés, que lliurava el seu màxim parell de 640 Nm mitjançant un interruptor en les quatre rodes posteriors o només en la posterior.

El conductor podia fins i tot ajustar la pressió del turbo de manera contínua entre 1,3 i 1,5 bars a través d’un volant en la cabina. L’agilitat del 222D queda demostrada per la seva espectacular relació potencia-pes de només 1,25 quilograms per cavall de força.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments