WRC: Com serà la nova reglamentació 2022?

La pròxima generació de cotxes de Rally1 – anteriorment coneguda com World Ral·li Cars – continuaran sent espectaculars com els actuals però amb un fort enfocament en la gestió de costos i la sostenibilitat, mentre que fa que la cúspide de l’esport sigui més accessible per als fabricants que arribin.

Els cotxes de Rally1 nous per al 2022, els primers a incorporar la tecnologia híbrida en el WRC, continuaran tenint una gran semblança amb els cotxes actuals, alhora que incorporaran un canvi significatiu en la normativa.

Quan la FIA va ratificar les últimes normes, els primers grans canvis des que es van introduir els cotxes actuals en 2017, un missatge clau va ser que els cotxes seguiran amb el seu so agressiu.

Es va confirmar que els cotxes conservaran el seu estil agressiu i aerodinàmic, encara que sense l’efecte aerodinàmic dels conductes ocults i els canvis en els dispositius de la part posterior del cotxe.

Els cotxes continuaran tenint tracció a les quatre rodes, però amb un sistema de transmissió més simplificat que funciona a cinc velocitats i sense un diferencial central d’estil actiu. Es permetrà un màxim de sis unitats de transmissió per cotxe a l’any.

La suspensió també serà menys complexa i tindrà un recorregut més curt i amortidors, galledes, porta bujes i barres antivuelco més senzills.

Ja no es permetrà la refrigeració líquida dels frens i el dipòsit de combustible del cotxe se simplificarà en una solució més econòmica.

videos:-coleccion-de-saltos-del-rallye-serras-de-fafe-2020

«La naturalesa accessible de les regulacions del Rally1 permetrà ràpidament als fabricants lluitar per les victòries, mentre que la paritat de rendiment ajudarà a oferir una forta competència entre els millors pilots del món», va dir la FIA.

«Aquest (nou reglament) és el resultat de mesos de rigorosa anàlisi i recerca per part de l’equip d’experts de la FIA en estreta col·laboració amb els fabricants del WRC, amb cada cost de disseny necessari per a demostrar un benefici tangible, sense perdre l’ètica de mantenir el rendiment de primera línia».

En la reunió de la Comissió del Consell Mundial del WRC de maig, abans de la possible aprovació en el WMSC de juny a Tailàndia, es discutiran més detalls sobre les regulacions del motor, l’especificació de tecnologia híbrida i la implementació després dels processos de licitació actuals per als cotxes amb especificacions 2022.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments