WRC: Entrevista a Andrea Adamo, el cap de l’equip Hyundai Motorsport

Des del precipitat acabament del Ral·li de Mèxic, l’equip ha canviat de rumb i emprèn un període de treball a distància en línia amb els esforços del Govern per a gestionar la pandèmia del Coronavirus (COVID-19).

Encara que no hi ha casos confirmats de COVID-19 entre els empleats de Hyundai Motorsport, sota l’assessorament del govern per a limitar la propagació del virus es va prendre la decisió que el personal treballés voluntàriament des de la seva casa per a protegir-se a si mateixos i a la comunitat circumdant.

Parlant des de la seva residència a Baviera, el director de l’equip Andrea Adamo ha reflexionat sobre un període difícil, deixant clar que les activitats de l’empresa en l’esport del motor passen a un segon pla enfront dels desafiaments actuals del món.

Andrea, en primer lloc, com és la situació amb tots en Hyundai Motorsport?

“El més important és dir que tots estan bé, o almenys tant com sigui possible donades les circumstàncies. La nostra empresa està situada a Baviera, que està tancada des de finals de la setmana passada. Ens hem vist obligats a limitar les nostres activitats, però en realitat ja havíem pres algunes mesures prèvies per a reaccionar davant aquesta situació tan canviant. La salut i el benestar del nostre personal és la màxima prioritat”.

Quin tipus de mesures va prendre?

“Amb més de 250 empleats de 27 nacions diferents, volíem donar a la gent l’oportunitat de tornar a casa abans que la situació empitjorés. Prenem mesures per a crear un treball des de la cultura de casa, permetent-nos gestionar tant com poguéssim les activitats d’enginyeria. Estem tractant de treure el millor d’aquesta situació. Al voltant del món, hi ha problemes més grans que l’esport de motor en aquest moment, així que tractem de pensar en això i mantenir les nostres prioritats en línia”.

hyundai-motorsport:-previ-ralli-de-suecia-2020

Com és treballar a distància per a una organització com Hyundai Motorsport?

“Per sort vivim en una època en la qual la comunicació a través d’eines virtuals és molt avançada i eficient. Convoquem reunions de tant en tant; tenim accés als servidors, i intentem mantenir-nos actualitzats. Està lluny de ser una situació òptima, però també està lluny del major problema al qual s’enfronta el món actualment. Hem d’estar relaxats i preparats per a quan les coses comencin de nou, que ho faran”.

Com de difícil va ser el Ral·li de Mèxic per la situació en genereal mentre es corria un ral·li al mateix moment?

“No som herois per haver arreglat la situació a Mèxic, és part del treball i hi ha gent que treballa en hospitals que s’enfronten a circumstàncies molt més dures. Tots vam tenir una reunió i es va acordar acabar la prova d’hora per a poder portar a la gent de tornada a Europa, on la majoria de nosaltres tenim la nostra base. Hi havia altres equips més petits amb menys recursos per a fer front a la situació, per la qual cosa teníem la responsabilitat global d’ajudar-los també. A vegades, és important ser menys egoista i mirar el panorama general”.

Quines són les seves reflexions sobre els tres esdeveniments del WRC que han tingut lloc aquesta temporada fins ara?

“La meva principal reflexió és que el WRC 2020 ja havia estat un campionat estrany. L’únic esdeveniment que es va dur a terme, permeti’m dir correctament, va ser Monte-Carlo. Després vam tenir a Suècia, en camins que eren bastant indescriptibles, i després Mèxic, que va ser interromput sota l’ombra del brot. Mirant cap endarrere a aquests esdeveniments, no puc dir que estigui feliç. Bé, guanyem Monte-Carlo, així que des d’un punt de vista purament emocional estàvem contents, però teníem algunes limitacions de rendiment. A Suècia, no estava satisfet i a Mèxic vam tenir problemes de fiabilitat que em van molestar molt. D’aquests esdeveniments, obtenim tota la motivació que necessitem per a animar-nos. Hem de respectar a la nostra junta directiva que ens permet competir en el campionat, i ser professionals. Hem de concentrar-nos i comprendre el que podem millorar”.

hyundai-i-toyota-inicien-els-check-2020

Està en contacte amb les tripulacions durant aquest període?

“Estic en contacte constant amb les tripulacions i els pilots, sense importar la categoria, intercanviant missatges de WhatsApp o simplement comprovant que les coses estan bé. En tot cas, ara estic més en contacte amb ells. Tots són part de Hyundai Motorsport, així que tracte de mantenir-los actualitzats. Tots som membres de l’empresa, així que tots hem d’estar involucrats en el que està passant”.

Es pren temps per a vostè durant aquest tancament?

“Estaria mentint si digués que estic treballant de gom a gom. Tinc la sort de viure en un petit poble d’Aschaffenburg a Alemanya. A la porta de la meva casa tinc el bosc, així que puc fer una passejada, puc muntar amb bicicleta a la meva sala d’estar. Tracto de mantenir-me en forma i saludable. És important utilitzar aquest temps per a cuidar d’un mateix.”

Té algun missatge especial per a la gent a casa?

“Tots estem tractant de fer la nostra petita ajud en aquest moment difícil. Volem compartir el contingut de Hyundai amb els fans a casa i treballar a través d’aquest període oferint un descans de les tragèdies i preocupacions diàries. Fins i tot si hi ha altres prioritats que no siguin els esports de motor, volem que la gent sàpiga que ens quedem amb ells mentre es queden a casa. No sabem quan les coses tornaran a la normalitat. Hem de mantenir-nos concentrats, ser positius i manejar les coses que estan sota el nostre control”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments