Audi e-tron Sportback: el SUV coupé elèctric ja és al mercat

Amb l’e-tron presentat a finals de 2019, Audi va posar en marxa el seu ambiciós projecte futur d’electrificació que ara secunda amb la variant Sportback, la versió coupé d’estil més esportiu.

Com en la gamma tradicional, el Sportback centra la seva esportivitat en la imatge, concretament a la part posterior de la carrosseria, definida per un sostre en caiguda a partir de el pilar central i una porta amb major inclinació que el de l’e -tron convencional.

Mesura els mateixos 4. 901 mm de llarg i 1. 935 d’ample que l’e tronc “familiar”; però 1. 629 mm d’alt, que són 13 menys que el mateix e-tron. Per dins, les xifres d’habitabilitat són les mateixes, excepte la cota d’altura del darrere, on es perden 20 mm que no sembla que suposin una minva significativa tenint en compte els 98 centímetres que hem mesurat en l’e-tron.

D’altra banda, al maleter del darrere de l’Sportback cubica 555 litres davant dels 600 de l’e-tron “familiar” i conserva els mateixos 60 litres al maleter davanter. Més enllà d’aquestes diferències d’estil i espai i d’un coeficient aerodinàmic encara més depurat de 0,25 (0, 26 a l’e-tron), que segons Audi ha permès augmentar l’autonomia 10 quilòmetres (fins 446 km en cicle WLTP), tècnicament són el mateix cotxe i funcionalment no sembla haver diferències significatives entre ells.

Al marge d’un exclusiu color de carrosseria Blau plasma, una innovadora aportació del Sportback, però que lògicament s’oferirà també en l’e-tron convencional, són els fars Matrix LED digitals que evolucionen sobre els ja de per si sofisticats Matrix LED.

La nova tecnologia digital promet una major eficàcia a l’hora d’atenuar el feix en els punts que no interessa per no enlluernar (ombres actives) i, a més compta amb noves funcions, com són la llum de carril, d’orientació i de marcat . Per exemple, en autopista, la llum crea una catifa d’il·luminació al carril pel qual es circula i s’ajusta automàticament al canviar a carril contigu, millorant així la consciència del conductor sobre el carril rellevant.

D’altra banda, la llum d’orientació utilitza àrees atenuades per mostra de manera predictiva la posició de el vehicle en la vaig veure a, recolzant així, especialment en carreteres estretes o en zones d’obres, a l’assistent de manteniment de carril.

Finalment, la funció de llum de marcat posa l’atenció sobre qualsevol persona que detecti, alertant-nos de vianants que hi hagi als voltants de la carretera.

Audi e-tron Sportback: el SUV coupé elèctric

Com recentment s’ha anunciat a l’e-tron, el Sportback s’articularà en dues versions , amb bateries de diferent capacitat i potència final. La novetat està en la variant amb bateria petita de 71 kWh (Sportback 50 quattro), que complementa a la de 95 kWh (Sportback 55 quatttro).

Les dues versions compten amb dos motors , un per eix. El e-tron Sportback 50 quattro disposa d’ 230 kW (313 CV) de potència i 540 Nm de parell en total. La seva bateria pesa aproximadament 120 quilograms menys que el del Sportback 55 quattro.

Homologa una autonomia de 347 quilòmetres sota cicle WLTP, una acceleració de 0 a 100 km / h en uns espectaculars 6,8 segons, tenint en compte la massa que desplaça, i arriba a una velocitat màxima limitada de 190 km / h. Per la seva banda, el e-tron Sportback 55 quattro disposa de 265 kW (360 CV) i 561 Nm, que s’eleva fins 300 kW ( 408 CV) i 664 Nm durant vuit segons al manera Sport de conducció. En la manera normal accelera de 0 a 100 km/h en 6,6 segons i baixa a 5,9 en mode Sport. La velocitat màxima en tots dos maneres sempre és de 200 km/h.

El sistema Audi drive select permet a més modificar les lleis de resposta de l’motor (accelerador, potència) i xassís (direcció, suspensió) entre perfils que estableixen una clara distinció entre comoditat i esportivitat, sobretot si compta amb la suspensió pneumàtica adaptativa amb control d’amortiment. A alta velocitat, es redueix l’altura, millorant l’estabilitat i l’aerodinàmica. I en mode off-road, l’eleva per augmentar la distància lliure a terra. En total és capaç de variar l’altura entre topes fins a 8 centímetres .

En la majoria dels escenaris habituals, l’Audi e-tron Sportback utilitza únicament el seu motor posterior . Només quan es requereix més potència s’activa el davanter i també de manera predictiva abans que es produeixi un lliscament quan es circula per terrenys lliscants, a l’afrontar corbes a alta velocitat o si detecta algun tipus de subviratge o sobreviratge. Tots dos motors són encarregats també de frenar l’e-tron sportback a desacceleracions de fins a 0,3 g , que, segons Audi, són les que es produeixen el 90 per cent de les vegades en la conducció habitual. D’aquesta manera, els motors elèctrics operen com a generadors d’energia durant les fases de frenada i quan aixequem el peu de l’accelerador. La intensitat de recàrrega es pot ajustar en tres nivells mitjançant les lleves de el volant i comparat amb l’Audi e-tron, al Sportback hi ha un major grau de diferenciació. Segons Audi, es pot recuperar fins a un 30% de la seva autonomia a través de la frenada regenerativa . La càrrega externa es pot fer des del més senzill endoll domèstic de 220 volts , fins a suprecargadores. El carregador d’abord té una potència de 11 kW útil per endolls trifàsics. En càrrega ràpida admet fins 150 kW de potència (120 kW el Sportback 50), la qual cosa permetria recarregar en 30 minuts fins al 80 per cent de la capacitat de la bateria.

Amb la nou Audi e-tron Sportback s’han redefinit les línies d’acabat en tota la gamma e-tron. D’entrada, les dues versions inclouen de sèrie el sistema MMI Navegació, llantes de 19 polzades, obertura elèctrica de maleter, control de velocitat de creuer, Audi pàrquing system plus, ràdio digital i volant multifunció. El acabat Advanced afegeix la instrumentació Audi virtual cockpit més, càmera posterior, llantes de 20 polzades, barres al sostre, miralls retrovisors plegables elèctricament, Audi Smartphoneinterface i el sistema emergency assist.

La nova edició S line , que substitueix l’anterior línia Sport, aporta una imatge més esportiva i munta seients davanters amb ajustament elèctric, suspensió pneumàtica esportiva , llantes de 20 polzades de disseny específic i sistema d’avís de canvi de carril. S’ha decidit prescindir dels miralls retrovisors virtuals Audi Virtual Mirror , que passen a formar part de l’equipament opcional per a totes les versions. Per sobre s’ofereix el acabat Black line , que compta amb barres de sostre negres, vidres tintats i llantes específiques. Aquest acabat passa ara a muntar llantes de 20 polzades de sèrie, que optimitzen l’autonomia, quedant les llantes de 21 polzades com a equipament opcional .

Com a novetat, des de gener de 2020 totes les versions e-tron afegeixen de sèrie el servei de manteniment gratuït “Entry” , de 8 anys de durada, el mateix període que té la bateria. Totes aquestes novetats estaran disponibles amb una interessant oferta de rènting (a 48 mesos i 60. 000 km), amb una quota des 695 euros mensuals, sense entrada i sense IVA, per a l’Audi e -tron 50 quattro. Els preus oscil·len des dels 75. 340 euros de l’Sportback 50 bàsic, als 99. 080 euros del 55 Black line edition, 2. 250 euros més que les versions equivalents de l’e-tron.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments