WRC: Un calendari ajustat amb proves més compactes?

Les alternatives al calendari 2020 del WRC van sorgint, n’hi ha que aposten per una versió sense proves fóra d’Europa, mentre que altres volen proves més curtes.

Segons Millener, existeixen dues alternatives: reduir l’extensió dels rallyes, amb un reconeixements dijous i només dos dies de competició. Una altra idea seria compartir dos esdeveniments en una mateixa seu, durant dues setmanes consecutives.

«Existeix l’oportunitat de fer les coses de manera diferent per a la resta de la temporada. En termes de logística, tots sabem que serà molt difícil incloure aquesta quantitat d’esdeveniments ajornats si mantenen el seu format i espai habitual entre cada ral·li”, va dir el director de l’equip M-Sport a DirtFish.

“Llavors, hem de pensar d’una forma més oberta. Aquesta és l’oportunitat perfecta perquè tinguem esdeveniments consecutius o alguns ral·lis de dos dies. Fins i tot, proposo una idea molt radical: per què no tenir dos esdeveniments en un sol lloc durant caps de setmana consecutius?”, va plantejar Millener. “Si la infraestructura ho permet, per què no començar a pensar en aquesta mena de coses?”.

“Però per a aconseguir-ho hauríem d’estar preparant plans de contingència ara mateix. Per això, crec que hem de donar un cop d’ull més extrem al que es pot fer perquè la resta de la temporada es desenvolupi de la millor manera», va explicar el director de l’equip M-Sport.

Alguns pilots ja es van mostrar a favor de proves més curtes. Ajudaria a la logística, i també ajudaria a disminuir els costos. Això significaria realitza dos etapes amb el mateix quilometratge, generant un nivell d’acció i atractiu semblant al que té el Mundial de Ral·lis avui dia.

Sebastien Ogier: “Jo estaria més còmode si tinguéssim caps de setmana més breus, però no necessàriament ral·lis més curts. Estic segur que és possible que hi hagi esdeveniments més compactes en dos dies, perquè siguin més intensos. Crec que als fanàtics els agradaria el format, perquè avui dia la gent té moltes opcions d’entreteniment i és difícil aconseguir que el públic segueixi un ral·li durant tants dies”.

“Penso que si tinguéssim dos dies intensos de competició, podríem fins i tot ajudar a reduir una mica els costos”, va agregar el pilot de Toyota. Quan va ser consultat sobre si aquesta opció podria permetre que hi hagi més ral·lis en el calendari, el sis vegades campió va respondre: “No sé si seria possible, perquè això sempre té un gran impacte en els pressupostos i no sabem si els fabricants poden afrontar-ho”.

En una postura similar, Kris Meeke: “Podríem tenir un estil resistència en un ral·li de dos dies. Al meu entendre, caldria tenir esdeveniments de menys dies, però amb jornades més llargues. Fins podríem córrer durant la nit. Per què no?”.

“Però si tinguéssim esdeveniments de dos dies, aconseguiríem tenir una sola jornada de reconeixements. Això faria que tot sigui mes breu i les despeses es reduirien molt per als equips, la qual cosa ajudaria al fet que tinguem més ral·lis”, va explicar el nord-irlandès.

Igual que Ogier i Meeke, un altre pilot que va donar suport a aquesta idea va ser Andreas Mikkelsen.

“Personalment, m’encantava quan corria en el IRC, perquè teníem esdeveniments de dos dies, amb molts trams curts i sorgien bastants resultats tot el temps. Era acció a tota velocitat durant dos dies i això és el que prefereix l’audiència”.

“Crec que el més òptim seria tenir més ral·lis, però de dos dies i que tinguin molta acció compactada en poc temps, potser fins amb trams nocturns”. “De totes maneres, entenc que tenir mes ral·lis implicaria més costos per als fabricants, la qual cosa resultaria més difícil per a ells en termes dels seus pressupostos”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments