WRC: Breen i el seu desencís amb Citroën

Craig Breen, en una entrevista al mitjà Irish Mirror, ha realitzat unes declaracions sobre els tres anys que va passar dins de l’equip Citroën Racing (entre 2016 i 2018). L’irlandès afirma que creia que seria la seva gran oportunitat, sent un equip guanyador i un dels grans dominadors en la història del Campionat Mundial de Ral·lis.

Breen, que venia de córrer amb Peugeot en el Campionat Europeu de Ral·lis i desenvolupar el 208 T16 R5, va arribar a l’equip en l’etapa de transició – és a dir, corrent proves amb PH Sport, equip que va gestionar els Citroën DS3 WRC d’ell i Kris Meeke mentre l’equip preparava el Citroën C3 WRC per a 2017. Aquell any va aconseguir el seu emotiu tercer lloc a Finlàndia, el seu primer podi en el mundial.

No obstant això, per a l’equip l’arribada de la nova generació de World Ral·li Cars va ser complicada per les complicacions del C3 WRC, que va portar al fet que els resultats anessin escassos enfront de Hyundai, Toyota i M-Sport. Meeke va aconseguir un grapat de victòries abans de ser expulsat de l’equip després del Ral·li de Portugal, sent l’altra victòria la de Sébastien Loeb en el RallyRACC 2018.

Igual que el propi Loeb, en 2019 Breen faria cap a Hyundai Motorsport amb un programa parcial (encara que només a partir de juliol i per a Estònia, Finlàndia i Gal·les), continuant com a pilot oficial en el WRC (mentre que Citroën va acabar per marxar-se en 2019 després de la marxa de Sébastien Ogier). Al mateix temps va aconseguir guanyar el campionat irlandès en 2019 i per a aquest 2020 tenia en la seva agenda córrer l’Europeu de Ral·lis amb un Hyundai i20 R5 i el suport de la marca índia de pneumàtics MRF Tyres.

“Va ser una pena. Va ser una gran oportunitat pilotar per a Citroën. Vaig pensar de debó que tenia el tiquet daurat, pilotar per a un dels equips més exitosos, un que va dominar el campionat. Però tot va anar malament. Està d’una banda les lluites, ben documentades, amb el cotxe. Va ser una pena perquè era l’oportunitat daurada de fer una cosa especial. Per desgràcia, el meu esport no va només de tenir un talent brillant per a tenir èxit. Molt d’això és política i patrocini. Has d’estar en el lloc correcte en el moment correcte. Quan vaig tenir l’oportunitat pensava que era el cas”, va continuar Breen.

“Fa temps des de la meva última temporada completa així que és una situació estranya. Des de Finlàndia l’any passat, hem tractat de fer el millor treball possible. L’equip l’ha reconegut i ens ha acollit sota el seu paraigües. Per desgràcia no hi ha seients suficients per a satisfer a tots, però amb sort això canviarà aviat – alguns pilots estan arribant al final de les seves carreres esportives. Voldran acabar la temporada d’enguany perquè l’any que ve comença de nou a Monte-Carlo al febrer. En realitat ningú sap quant trigarem a tornar. La prioritat és que tothom superi això”, va finalitzar l’irlandès.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra amb la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments