Alfa Romeo Tonale 2020: disseny i tecnologia italiana

El Alfa Romeo Tonale en versió prototip es va presentar a la edició 2019 de el Saló de Ginebra. Des de llavors, s’han publicat diverses imatges espia, a més de diverses informacions no oficials que avançaven algunes línies mestres sobre com podria ser la versió definitiva de producció de el ja anomenat com «baby Stelvio«.

L’inèdit Tonale d’Alfa Romeo serà un SUV que apostarà fermament pel disseny, un model la longitud no hauria de sobrepassar els 4,50 m. D’aquesta manera i donat el clar enfocament premium amb el qual vol dotar Alfa Romeo al seu nou cotxe, els rivals naturals de el nou Tonale haurien de ser vehicles de la talla del Range Rover Evoque, Audi Q3 , BMW X1 , Mercedes GLA i Volvo XC 40 .

La versió definitiva de producció hauria de començar durant el 2020, mentre que la seva comercialització hauria d’arrencar a finals d’aquest any. No obstant això, la crisi econòmica i social provocada per la gran pandèmia del coronavirus, segur que ha provocat canvis en el llibre de ruta de la firma italiana, podent retardar tant l’inici de la producció com el començament de la comercialització.

Alfa Romeo Tonale 2020: todo lo que sabemos del nuevo SUV

Alfa Romeo Tonale 2020: primer híbrid endollable

A diferència dels models Stelvio i Giulia , que es basen en la plataforma Giorgio de el Grup Fiat FCA, el Tonale es fabricarà sota la mateixa arquitectura tècnica que els Jeep Renegade i Compass (aquesta plataforma es diu de forma específica FCA Small Wide 4×4). El nou Tonale també es convertirà en el primer vehicle d’Alfa Romeo en comptar amb un sistema de propulsió híbrid endollable.

En el nou sistema híbrid endollable de el grup Fiat FCA, el motor elèctric de quatre cilindres i 1,3 litres desenvolupa una potència de 240 CV (177 kW) en els dos models de Jeep, oferint una autonomia en mode elèctric pur d’uns 50 km, podent arribar a una velocitat en aquesta manera EV de fins 130 km/h. En el cas del Tonale , aquesta tecnologia híbrida plug-in hauria de comptar amb certs canvis, com l’adopció d’un motor de gasolina d’2,0 litres i quatre cilindres més potent que suposaria, per tant, un increment també en el rendiment màxim de sistema híbrid de fins 330 CV .

Aquesta inèdita variant híbrida endollable d’uns 330 CV seria la «límit de gamma» en el nou Alfa Tonale , després que en les últimes hores es cancel·lessin de forma temporal una hipotètica versió esportiva Tonale Quadrifoglio o una alternativa Tonale GTA, variants en tots dos casos exclusives, de moment, per a la berlina Giulia.

Alfa Romeo Tonale 2020: disseny exquisit

Fa unes setmanes, es van filtrar a Internet noves imatges espia sobre una variant molt propera a la producció del Alfa Romeo Tonale. Segons aquestes imatges, la semblança en el disseny exterior respecte a la versió prototip de el Saló de Ginebra seria més que evident. A la zona frontal, els fars tenen una forma i una mida diferents als del prototip i cal esperar que conservin la cridanera signatura LED amb tres grups en cada costat. Pel que fa a la graella davantera i el para-xocs, s’assemblen bastant al concepte.

Alfa Romeo Tonale 2020: todo lo que sabemos del nuevo SUV

A la zona posterior , els grups òptics també haurien de canviar lleugerament el seu aspecte, a l’igual que el para-xocs del darrere i les sortides d’escapament, amb formes més rodones que en el prototip .

La configuració de l’interior i el seu disseny haurien d’adoptar un estil més modern en el nou Tonale si prenem com a referència a l’Stelvio. El nou SUV de la marca italiana hauria d’adoptar un panell d’instrumentació íntegrament digital, una nova pantalla multimèdia tàctil de tipus «flotant», zona per carregar smartphones sense fils i diversos accents ornamentals de tipus esportiu.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments