La familia Sainz, líders en el motoresport

La història de Carlos Sainz va començar en els anys 80 a Espanya, primer en circuits i després als ral·lis, especialment amb un Renault R5 Turbo Maxi. El país es va quedar molt petit per al talent del madrileny que es va unir a l’equip de Toyota per a anar a guanyar dos títols del Campionat Mundial en 1990 i 1992. També es va convertir en el primer pilot no nòrdic a guanyar el famós Ral·li dels 1000 Llacs a Finlàndia. Un conductor increïblement longeu i un esportista consumat, es va enfrontar amb èxit a diverses generacions de campions com Juha Kankkunen, Didier Auriol, Colin McRae, Tommi Mäkinen i Sébastien Loeb.

Mentre «El Matador» acabava la seva carrera en els ral·lis, el seu fill Carlos Jr. començava la seva carrera en el karting i ràpidament es va convertir en un dels millors pilots júnior internacionals. El seu camí és clar, és en la pista on s’expressarà, aviat s’integrarà en la xarxa de Red Bull per a atacar l’ascens de la piràmide del motoresport. Començarà a les Sèries Mundials de Renault i a la Fórmula Renault 2.0 abans de guanyar la Fórmula Renault 3.5 en 2014 per davant de Pierre Gasly. Les portes de la Fórmula 1 s’obren en 2015 i, sense fer massa soroll, Carlos Jr. s’anirà convertint a poc a poc en una figura clau en aquest camp, formant un eficaç duo amb el seu company d’equip Lando Norris, la qual cosa permetrà al prestigiós equip McLaren recuperar-se clarament en 2019 després dels tres primers equips: Mercedes, Ferrari i Red Bull.

Fidel partidari del seu fill, els papers es van invertir quan Carlos pare es va posar el seu vestit de pilot de ral·li raid, del qual s’ha convertit en un pilar. En la nit de la tercera victòria del seu pare en l’últim Dakar, el jove pilot de Fórmula 1 es va expressar en les seves xarxes socials: «3 Dakar, 3 marques diferents, 57 anys, mateixa passió, mateix desig, mateix treball, mateix sacrifici, mateixa motivació. L’orgull que sento de nen en aquest moment és molt difícil d’explicar, així que no puc dir res més que «te quiero».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments