WRC: Com es mantenen els pilots de Skoda durant el confinament?

Durant la pausa en la competició, Jan Kopecký, Campió de WRC2 en 2018, se centra en mantenir la forma física i mental


Combreguen els pilots de ral·li amb l’actual pausa en la competició provocada per la crisi del Coronavirus? En comptes de gaudir d’un període sabàtic, treballen dur en la seva forma física i mental, per a estar preparats quan es reprengui la competició. L’equip privat suec secundat per ŠKODA format per Oliver Solberg, el seu copilot Aaron Johnston, d’Irlanda, i Jan Kopecký (CZE), Campió de WRC2 en 2018, dediquen el seu temps a casa a mantenir-se en bona forma.

Per a un pilot de ral·li com Oliver Solberg, la crisi del Coronavirus no és excusa per a tombar-se en el sofà. El jove de 18 anys està actualment a casa amb la seva família a Torsby, Suècia. Però fins i tot allí està treballant constantment en la seva salut mental i física. Per a mantenir la ment i el cos centrats, no sols té a la seva disposició els consells del seu pare Petter, que va ser Campió Mundial de Ral·lis en 2003. Solberg Júnior també es dedica a diverses activitats. Per a afinar els seus reflexos, ha iniciat el #TheSolbergRACE en internet. De moment, 4.420 competidors de tot el món han reptat a la jove promesa a una competició virtual de ral·li.

Però el pilot privat, que compta amb el suport de ŠKODA, també treballa constantment en la seva forma física. Per exemple, el ping-pong pot jugar-se dins de casa; un gimnàs li permet reforçar la seva musculatura. Fora de la seva casa familiar, és fàcil posar-se a córrer pel camp. Jan Kopecký juga un rol important en el programa de proves i millora del ŠKODA FABIA Rally2 evo per a ŠKODA Motorsport. Competirà amb ŠKODA en el Campionat de Ral·li Txec i, durant la pausa en la competició, també està centrat en mantenir-se en forma mental i físicament.

La bona forma física és essencial en el món del motoresport

Però per què han d’estar en forma els pilots de ral·li? Per a un observador extern, podria semblar que «tot» el que fan el pilot i el copilot és «estar asseguts en el cotxe». Per a ser capaços de pilotar ràpid durant les llargues jornades de ral·li, un pilot , en primer lloc, ha de ser capaç d’estar totalment concentrat. La força física és per tant un element important per a mantenir la concentració, tant en l’asfalt, amb altes velocitats, com en terra, amb tots els sots, pols i calor.

Per a gestionar les altes velocitats amb el casc posat, és molt útil tenir un musculatura cervical forta, especialment si el pilot i el copilot volen continuar pilotant durant tres dies seguits o més. Fer exercicis específics en el gimnàs mai està de més – bastar amb preguntar-li a Oliver Solberg o Jan Kopecký.

Probablement, el factor més important quan els pilots professionals pensen en el seu règim d’exercici sigui la resistència. Per això, un bon entrenament hauria de consistir amb bicicleta, carreres de llarga distància, rem o rutines repetitives de baixa resistència, així com exercicis que milloren l’estabilitat o l’agilitat, que són importants de cara a mantenir el control i els reflexos adequats quan s’està al volant d’un cotxe de ral·li.

Factor important: la nutrició adequada

Respecte a la nutrició, mai està de més que tant el pilot com el copilot vigilin la seva massa corporal. El pes sempre és un factor en el motoresport, per la qual cosa l’equip hauria de ser el més lleuger possible. Guanyar massa muscular aniria en contra d’això. Per tant, els conductors tendeixen a focalitzar-se a entrenar la seva resistència i reforçar la musculatura només en aquelles parts del cos on sigui necessari. No obstant això, el règim d’entrenament específic i la nutrició especial poden variar individualment d’un conductor a un altre.

Mentre els ŠKODA FABIA Rally2 evo es mantenen llestos per a competir, esperant en el taller de ŠKODA Motorsport al fet que es reprengui el campionat quan les condicions ho permetin, Oliver Solberg, Aaron Johnston i Jan Kopecký fan el mateix i es mantenen perfectament en forma.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments