DTM: Un canvi de reglamentació per al DTM per atreure a més fabricants

El DTM viu dies molt difícils i Hans-Joachim Stuck va deixar un consell perquè el campionat alemany de turisme pugui sobreviure.

La situació del DTM ha empitjorat en els darrers mesos i, fins i tot, la introducció de la nova classe One no ha despertat més entusiasme. La sortida de Mercedes es va omplir amb l’entrada d’Aston Martin, de la mà de R-Motorsport, un projecte que des d’aleshores s’ha acabat, deixant el DTM només amb BMW i Audi. Les dues marques van haver de posar més màquines a la pista mitjançant empreses privades, però Audi ja ha avisat que pot deixar la competició.

De confirmar-se seria un malson per a la DTM, quedar-se només amb BMW, en un moment en què els fabricants japonesos que també van adoptar la classe One no volen competir a Europa.

Per a Hans-Joachim Stuck, la solució per al DTM és utilitzar el GT3, abandonant els seus cotxes de classe One:

«Mentre vaig ser president de DMSB [federació alemanya d’automobilisme], el meu plantejament sempre va ser: Gerhard [Berger, presidente do ITR ], com podem mantenir el DTM viu? Aquests cotxes són el camí correcte o és millor no canviar de cotxe i utilitzar cotxes GT3, per exemple? «

«Gerhard sempre ho ha rebutjat vehement :» Això és fora de la qüestió, no m’agrada! ‘ Però llavors va passar una cosa increïblement interessant. A principis de febrer, en una conversa entre Wolfgang Porsche, Gerhard i jo vam parlar per casualitat i Wolfgang va tractar aquest tema. Era la primera vegada que Gerhard no deia constantment que no a GT3. No necessàriament va dir res positiu, però sí. I vaig pensar que era bo. 

Cotxes més senzills

«Si tens avui en dia un GT3, hi ha diferents maneres d’utilitzar-lo. Amb un cotxe de Classe One, només hi ha dos competicions. Vaig pensar que la idea d’anar al Japó, i també les curses que vam fer junts, era fantàstica i espectacular. Però no m’imagino que un fabricant japonès s’uneixi permanentment al DTM o que els cotxes DTM funcionin a temps complet al Japó. ”

«Al capdavall, vaig participar en diverses discussions i no el vaig veure bones perspectives de futur . Sobretot ara amb la crisi dels coronavirus. Una marca japonesa –i vaig veure Toyota com el candidat més probable– hauria de començar de zero en un campionat en què altres tenen anys d’experiència. Vam veure amb Aston Martin com d’aprop poden estar de la victoria. Quant de temps pot mantenir un fabricant això? ”

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments