Nissan va aconseguir popularitzar els SUVs gràcies a uns preus molt competitius. Arriba la nova generació i toca seguir el mateix camí.
Entre el Juke i el nou Ariya
Per la mida, no cal preocupar-se. Nissan té el Juke per sota i s’ha anunciat per sobre un altre SUV que hauria de basar-se en el concepte Ariya. Aquest serà totalment elèctric, gran i capaç de suportar el sobrepreu que la bateria suposa, de manera que el Nissan Qashqai podria quedar exactament cobrint el buit de mida que ocupa en l’actualitat .
Hibridació com a nou projecte
El Nissan Qashqai 2021 haurà de jugar la carta de la hibridació i de el disseny avantguardista. El seu interior avançarà clarament en digitalització i funcionalitat. La pantalla central serà volada, més gran que fins ara, amb un quadre d’instruments digital.
Per descomptat, la base de les vendes serà amb un motor de gasolina, com fins ara el més venut, i contribuirà a conservar un preu baix. L’altre punt d’economia provindrà de l’ocupació de la plataforma CMF-C / D de l’Aliança Nissan-Renault.
Si Renault ja va anunciar que tindrà el seu híbrid endollable, no es pot esperar menys de Nissan. I després hi ha Mitsubishi, un altre dels aliats, que tindrà un futur ASX elèctric, el proper Outlander híbrid endollable com fins ara, i ha anunciat entre ambdós un SUV compacte híbrid.
Nissan Qashqai 2021: amb tecnologia i-Power
Amb el dièsel en crisi, amb la gasolina millor acceptada que mai, amb el suport al cotxe de propulsió elèctrica, Nissan té mecàniques òptimes per a satisfer el mercat actual. Si el Note e-Power no va trobar el seu moment fora del Japó, pujant un graó pel que fa a plataforma, serà el que Nissan i Europa necessiten. Un Leaf, però amb l’estètica que el públic desitja, de SUV, i amb tota l’autonomia que vulguis, perquè genera l’electricitat a bord a base de combustible. Gasolina, és clar.
Amb tecnologia e-Power
Un motor tricilíndric 1.2 de gasolina podria alimentar aquest Nissan Qashqai e-Power , que farà de l’SUV alguna cosa diferent a tota la competència. Consums baixos, tracció elèctrica, amb una bateria que per espai-cost-preu no superarà els 30 kWh de capacitat . L’e-Power pot tindre en total, més de 700 km d’autonomia.
Amb una reducció d’emissions de CO2 d’entorn a un 30 per cent , es queda per sota dels 4l/100 km de consum, aquest Nissan Qashqai e-Power oferirà el que exigeixen els límits de 95 g/km de CO2.
Les claus del nou Qashqai
- El futur Qashqai podria cobrir, per grandària, el mateix buit que en l’actualitat , per sobre del Juke i per sota d’un nou SUV basat en el Ariya.
- Tindrà versions híbrides i un elèctric d’autonomia estesa , amb un disseny avantguardista.
- Hi haurà, com fins ara, un Nissan X-Trail amb la mateixa base, set seients i, sobretot, amb una imatge més campera i robusta.