DAKAR: EL recorregut 2021 preparat

El Dakar va celebrar la primera edició a l’Aràbia Saudita aquest 2020 i per a la següent, al gener de 2021, tenia planejat afegir més països. Aquestes negociacions s’han vist llastrades pel coronavirus, encara que David Castera, director del Dakar, assegurava a Motorsport.com que en els pròxims 15 dies prendran una decisió definitiva.

“La idea inicial era tenir 2-3 països, però tenim també una opció amb un país; tenim diverses opcions perquè no sabem com evolucionaran les diferents situacions sanitàries. De moment no hem pres la decisió final. És clar que [la pandèmia] ens complica una mica la cosa amb les negociacions, però sobretot quant a les mesures que després haurem de prendre”, assegura el directiu francès.

“Ara les mesures van canviant gairebé cada dia en tots els països. Estic a l’espera i prefereixo a vegades posar-me en el pitjor abans de prendre la decisió. En els pròxims 15 dies hem de decidir-nos de manera definitiva per a fer l’anunci oficial de com serà el Dakar 2021 al començament de juny”.

En els plans d’ASO s’han valorat diverses opcions, sempre amb l’infame Aràbia Saudita, país sense cap respecte pels drets humans. Les més ambiciosa, i també la més complexa, passa per comptar amb Jordània i els Emirats Àrabs dins del recorregut. Però la situació actual complica en gran manera organitzar un ral·li que travessi tres països amb diferents mesures de salut i encreuament de fronteres.

Només Arabia Saudita amb un nou recorregut

“És el país més gran, que ens ofereix la possibilitat de fer un Dakar 100% nou allí. Puc fer un ral·li completament diferent al de l’any passat, des de zero. Això a Jordània o altres països és impossible. Amb un país quatre o cinc vegades més gran que França, si en el pitjor dels casos no podem visitar cap altre país nou, estic tranquil de tenir un Dakar bo i nou. El pla B és gairebé igual de bo a nivell esportiu i d’interès que el pla A, del qual encara no podem parlar; és una sort que tenim”, reconeix Castera.

“Tinc una gran confiança en què al gener de 2021 estiguem celebrant el Dakar. És l’última o la primera, segons es vegi, de les carreres de motoresport. Estem a finals d’abril i ens queden 8 mesos. Estic molt tranquil sobre la capacitat d’organitzar-ho, encara que segur que amb mesures sanitàries especials. Però és que tot el que fem avui i en els pròxims mesos serà diferent: anar al restaurant, anar a passejar, al metro, a l’avió… en els raids serà exactament igual. Haurem de trobar mesures perquè es pugui celebrar, però ho farem, segur”.

Treballant des de casa

Durant aquests mesos ha continuat treballant intensament en el que serà el seu segon any en aquesta nova era del Dakar a Orient Mitjà. Castera reconeix que, encara que no és exactament igual, està podent treballar des de casa amb el seu equip en el disseny del recorregut gràcies a programes satel·litaris i al setembre espera poder ultimar detalls sobre el terreny.

“Realment, ara com ara, ens afecta una mica, però no gaire, no hi ha cap catàstrofe. Actualment hi ha moltes maneres de treballar en el recorregut amb les imatges per satèl·lit i la veritat és que estem bé. No tinc possibilitat de verificar-ho tot, però no prendré molts riscos. És un any complicat per a tots i cal viure amb aquesta situació. Estem adaptant-nos a aquesta pandèmia i continuem treballant en els recorreguts”, assegura.

“Es pot fer sense problema, gràcies a les imatges per satèl·lit. Tenim poca experiència, però l’any passat ens va ajudar molt. Fa 12 mesos vam fer moltes coses a l’Aràbia Saudita, no solament la part del recorregut que es va fer al gener, sinó més coses per a veure, per a descobrir el país. Tinc una gran carpeta de recorreguts i estic mirant-ho“.

Passo moltes hores durant la nit en Google Earths i durant el dia en el telèfon per a buscar amb el meu equip d’altres dues persones el millor recorregut. Tinc dos recorreguts al 100%, els helicòpters, els proveïments de carburant, tot està preparat virtualment. Al final, es canviarà el 4-5% com a molt després i no afectarà la logística, que això és el que amb més antelació cal preveure. No tinc problema amb això, sabem com és el terreny. Estem gairebé igual que l’any passat quant a treball en aquestes dates”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments