RAIDS: L’Extreme E agafa forma i es converteix en referent per l’igualtat de gènere

Els equips estaran formats per un home i una dona que competiran junts en cada cursa de dues voltes com a pilot i copilot. Cadascun completarà una volta al volant del tot terreny elèctric ODYSSEY 21, amb un canvi incorporat en el format de la carrera, i depèn dels equips determinar el pilot i el copilot que millor s’adapti a la seva estratègia.

Alejandro Agag, fundador i director general de Extreme E, va dir:

«Aquesta és una primícia en el món de l’automobilisme. Estem assegurant amb el nostre format esportiu que els pilots de tots els orígens podran competir amb les mateixes eines a la seva disposició en cada esdeveniment del calendari.

«Estem lluitant per la igualtat, i aquest format esportiu és el reflex més fidel d’aquest objectiu. Tots correran junts i la combinació més efectiva de pilots, equip, enginyer i cotxe estarà davant»

Michèle Mouton, presidenta de la Comissió de Dones en el motoresport de la FIA va dir:

«Aquesta és una gran oportunitat perquè dones i homes s’uneixin, competeixin junts i s’enfrontin amb el mateix material.

«Alejandro [Agag] i el seu equip continuen secundant realment la igualtat de gènere en el nostre esport amb accions concretes que ajudin a destacar la capacitat de les corredores i els donin una oportunitat. Serà interessant veure les alineacions dels equips quan s’anunciïn i espero amb interès seguir la primera temporada quan comenci a principis de l’any que ve«.

andretti-extreme-e
andretti-extreme-e

Katherine Legge, membre del Programa de Pilots de Fórmula E, s’ha forjat una carrera en les altes esferes del motoresport, sent la primera dona a córrer en la Fórmula E i havent competit en la Sèrie IndyCar i en cotxes esportius. Legge està molt entusiasmada amb el format del Extreme E.

«Escoltar el format va ser com despertar en el matí de Nadal. És un pas gegant en la direcció correcta per al motoresport en el seu conjunt. He estat esperant una cosa així durant tota la meva carrera en les curses!

«La Fórmula E i ara l’Extrem E, estan a l’avantguarda de la ruptura dels límits en tecnologia, sostenibilitat i canvi climàtic, i ara l’Extrem E desafiarà les percepcions amb la igualtat de gènere també».

El visionari principal de l’equip Veloce Racing de Extreme E, i llegendari enginyer de Fórmula 1 guanyador de múltiples títols, Adrian Newey va afegir:

«Una de les raons per les quals em vaig involucrar en Veloce Racing va ser per a abraçar noves tecnologies i iniciatives en aquest món en ràpida evolució. Les últimes setmanes m’han aclarit que més que mai hem d’acceptar el canvi, la diversitat i estar sempre un pas per davant.

«He vist a les dones deixar petjada en el món del motoresport al llarg dels anys i hi ha algunes grans històries individuals. Espero que puguem crear algunes oportunitats més positives amb aquesta emocionant sèrie jove i proporcionar una forta plataforma perquè les competidores brillin».

Un format encara per definir

Els pilots de l’Extreme E competiran roda a roda en els mateixos escenaris, en els mateixos E-SUV de 550 cavalls de potència, utilitzant els mateixos pneumàtics Continental tot terreny, en les semifinals i finals, que tindran lloc en els cinc formidables entorns de la sèrie en algunes de les regions més remotes del planeta.

A més d’utilitzar-se com a plataforma per a la igualtat i la promoció de l’elecció, l’Extreme E posarà en relleu l’impacte que el canvi climàtic està tenint en els seus llocs remots de carrera, utilitzant un comitè de científics destacats per a ajudar a cridar l’atenció mundial sobre qüestions com la desforestació al Brasil, l’augment del nivell de la mar al llarg de la costa d’Àfrica occidental, la fosa dels casquets polars a Groenlàndia, i més.

El format complet de la carrera i el campionat s’està acabant i es revelarà en les pròximes setmanes. Seguiran altres anuncis d’equips i associacions a mesura que el campionat continuï prenent forma a bon ritme abans de la primera temporada, que comença a principis de 2021.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments