Fórmula 1: Horner aposta per un campionat amb els equips més petits comprant cotxes client

En una entrevista exclusiva per a Motorsport.com, Christian Horner es va fer ressò de l’opinió dels que pensen que es necessiten solucions radicals perquè la Fórmula 1 superi les dificultats actuals.

Horner planteja com a solució temporal durant alguns anys oferir als equips més petits l’oportunitat de comprar cotxes client amb un any d’antiguitat als equips de davant.

Això ajudaria a reduir enormement els costos d’investigació i desenvolupament, que són la major partida de recursos en la F1, i els donaria temps per refer-se de la situació actual per, finalment, convertir-se de nou en constructors en tota regla.

“És el moment de ser audaços “, va dir el cap de Red Bull Racing. “Ara és el moment d’influir en el canvi. Crec que cal agafar a el toro per les banyes”.

Si gestionés un equip més petit, la forma més ràpida i eficient a nivell de costos per ser competitius seria vendre tot el cotxe que acaba a Abu Dhabi en lloc de tractar de fer enginyeria inversa i copiar a un equip proveïdor, que és el que està succeint en molts casos “.

Així podrien operar com un equip de curses i no necessitarien totes les instal·lacions d’investigació i desenvolupament. És el camí més ràpid cap a la competitivitat, i també el més barat. podrien funcionar com un equip de carreres amb un producte decent “.

” A més, si reuneixen l’equip adequat podrien guanyar carreres. Ho vam demostrar amb Toro Rosso i Sebastian Vettel quan els subministrem un cotxe client en 2008″.

Tots els equips afectats, constructors com no constructors

“Però hi ha una paranoia sobre el que és ser un constructor i als què renúncies si no ets un constructor. Funciona en altres categories com a MotoGP . Llavors, si poguessis comprar un Mercedes , un Ferrari o un Red Bull després d’Abu Dhabi, per què no ho faries? “.

Gran part del debat actual sobre l’estalvi dels costos en la F1 està girant al voltant de la batalla pel límit pressupostari, amb els equips més petits pressionant per reduir-lo fins als 100 milions de dòlars, mentre que Ferrari prefereix quedar-se prop dels 150.

Horner va assenyalar que altres regles, com la congelació de el desenvolupament, mereixen més atenció, ja que reduir la necessitat de gastar seria molt més efectiu per als equips que només preocupar-se per un límit de despesa.

“Estic a favor d’estalviar diners i un límit de despeses és una cosa raonable, però si no vas riu amunt, llavors no pots esperar que la presa sigui el tap que ho bloquegi tot. Es tracta en gran mesura de tallar aquest subministrament aigües “.

Malgrat les batalles polítiques que encara s’han de resoldre, Horner afirma que té fe en què la F1 està actuant de la manera correcta en resposta a la crisi. Però també en com aprofita aquesta oportunitat per donar forma a el futur del campionat.

“La F1 com a competició mundial s’ha vist molt afectada, però crec que en temps d’adversitat la gent s’uneix. Ho he vist en el nostre propi equip i en l’esport en general. Crec que tots estan concentrats en les coses correctes en termes d’assegurar que la F1 sobrevisqui, i que quan es posi en marxa ho faci d’una manera segura i responsable “.

Horner també insta la resta de caps d’equip de F1 a que s’obrin a confiar en les figures de pàdoc més experimentades, els que han viscut situacions de crisi en el passat, inclòs el director esportiu, Ross Brawn , així com el president de la FIA, Jean Todt .

“Res et prepara per al que estem afrontant actualment i només intentes fer servir el sentit comú i l’experiència per triar el camí”.

“Hi ha alguns caps d’equip que no han passat per aquest tipus d’experiències anteriorment, i crec que, per tant, és important que el campionat aprofiti l’experiència de persones com, per exemple, Ross Brawn, qui va viure una crisi pròpia amb Brawn GP i Honda”.

” Crec que l’experiència en la vida és incalculable. És el mateix per a Jean Todt. Crec que hem d’aprofitar aquesta experiència “.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments