El cap del ral·li de la FIA, Yves Matton, ha insistit que els grans canvis en les regles tècniques del WRC per al 2022 no es posposaran a causa de la pandèmia de coronavirus.
Altres grans sèries d’esports de motor han tornat a posar en marxa les modificacions tècniques enmig de l’actual crisi mundial, amb la reorganització de la Fórmula 1 prevista per al 2021 traslladada al 2022 i alguns equips pressionant per a un major retard, encara que això no succeirà segons Ross Brawn.
La NASCAR també està posant a la nevera els seus cotxes de pròxima generació, encara que ja han començat les proves per a la seva introducció prevista per a la pròxima temporada, mentre que el Campionat Mundial de Ral·licross ha retardat el seu passo a l’energia elèctrica.
El WRC es troba en una posició lleugerament diferent, ja que els seus canvis, que inclouen l’addició d’un element d’energia híbrida, estan programats per al 2022 en lloc del 2021.
Existeix la preocupació que les limitacions en el funcionament dels cotxes i els test durant el 2020 li costaran als equips del WRC temps de prova i preparació amb les seves màquines del 2022. Matton va admetre que hi hauria algun impacte però no el veu com un problema per als equips.
«Segur que perdran una mica de temps amb el coronavirus i és difícil saber el nivell de temps que perdran», va afegir Matton. «Entenc que poden treballar en el disseny del cotxe, aquest és l’únic aspecte del treball que poden fer en el treball a casa. I la prova del cotxe continua sent la durada normal. De moment estem encara en la línia de temps per a dissenyar, produir i provar el cotxe per a la temporada de 2022.»
Va dir que l’ideal seria que els equips volguessin tenir més temps per a provar els cotxes nous, però que les consideracions financeres els impedirien fer-ho de totes maneres.
«D’altra banda, sempre és part del joc que els equips i els departaments tècnics tinguin més temps per a desenvolupar el cotxe», va continuar Matton. «Puc dir-te que si els dónes un any més per a desenvolupar el cotxe, estaran encantats de dissenyar i produir el cotxe durant un any més, però no crec que això encaixi en les potencials restriccions pressupostàries».