BMW qüestiona la decisió d’Audi: El DTM s’hauria tornat completament elèctric per al 2025!
La decisió d’Audi d’acabar la seva participació en el DTM a favor de la Fórmula E va causar molts problemes i poca comprensió en BMW. I això a pesar que Volkswagen havia establert la mobilitat elèctrica com una estratègia corporativa. «Per a mi, això no és un argument«, va dir el membre de la Junta de Desenvolupament de BMW Klaus Fröhlich al ‘Süddeutsche Zeitung’. El rerefons és que el «DTM vol arribar a ser totalment elèctric per al 2025«.
L’estudi elèctric del ITR va ser un intent d’evitar que Audi sortís del campionat?
Una al·lusió a l’espectacular estudi elèctric de l’organització paraigua del DTM, ITR, que es va presentar al novembre de 2019 i que preveu parades en boxs de robots, així com cotxes de 1.000 CV l’energia dels quals s’emmagatzemarà mitjançant bateries o piles de combustible.
«Després de tot, havíem acordat amb els nostres col·legues els pròxims passos cap a un DTM electrificat, al qual ja no s’adhereixen», Fröhlich acusa a Audi de violar la ruta acordada.
Així és com volien convertir el DTM en una sèrie totalment elèctrica
«Volíem transformar el DTM: Des dels motors V8 d’aspiració natural fins als eficients motors de quatre cilindres de turbo-combustió com a primera etapa, des de 2022 fins a la conversió a híbrid i des de 2025 fins a una sèrie de cotxes de turisme totalment elèctrics».
Això també explica el sobtat canvi d’opinió del cap del DTM, Gerhard Berger, que fa un any s’havia pronunciat clarament en contra d’un DTM elèctric, però que a la fi de novembre de 2019 ho va identificar com un possible futur en el marc de la Carrera dels Somnis en Fuji.
La perspectiva del DTM és potent, «serà elèctric i global», diu Fröhlich. «Hem impulsat això de manera decisiva. Em sorprèn que Audi estigui posant això en risc quan hem treballat tant en això junts.«
Audi i BMW empenyen la introducció d’un híbrid
De fet, el membre de la Junta de Desenvolupament Fröhlich, que es jubilarà al juny i lliurarà el seu lloc a Frank Weber, havia arribat a un acord amb el membre de la Junta de Desenvolupament d’Audi Hans-Joachim Rothenpieler sobre els detalls del llançament de l’híbrid de 2022 en la carrera de Fórmula E a Berlín al maig de 2019.
Ja s’ha elaborat una especificació per a això a la fi de 2019: Per raons de cost, el pla era per a una unitat KERS, en la qual el conductor recull l’energia i pot usar-la com un impuls addicional per a obtenir un avantatge. Un combustible sintètic també va ser per a assegurar que la petjada de CO2 fos millorada per a quan les sèries de carreres fossin electrificades. Qui anava a construir el sistema encara no ha estat anunciat pel ITR.
«Quan Mercedes es va retirar després de la temporada 2018, estava clar que moltes coses anaven a canviar i havien de canviar per a continuar amb el DTM», diu Fröhlich, deixant clar que la sèrie tradicional ha estat a la vora del col·lapse durant anys. «Es va buscar un tercer fabricant i es van adaptar les regulacions per a poder cooperar amb el Super GT japonès en el futur.
Encara que això no va tenir èxit, el defensor del DTM en les files de BMW està orgullós dels assoliments: «Tenim un format intel·ligent – carreres emocionants i assequibles, aquest va anar sempre l’objectiu – amb un clar mapa de ruta. Aquest pla va ser elaborat i coordinat amb Audi i era el que tots volien. Una concentració en la Fórmula E no podria reemplaçar el DTM,» va dir.