ŠKODA ENYAQ iV: mobilitat elèctrica sorprenent

  • És el primer model ŠKODA de sèrie basat en la plataforma MEB
  • Tracció posterior o total, autonomia de 500* km i excel·lents prestacions de conducció
  • Tres grandàries de bateria, cinc variants de potència i càrrega ràpida opcional per a uns temps de càrrega encara més curts
  • Disseny emotiu, molt d’espai, pantalla de 13 polzades i connectivitat d’avantguarda

Emotiu, eficient, electritzant: el nou ŠKODA ENYAQ iV suposa el primer pas de l’estratègia de mobilitat elèctrica del fabricant txec. El primer model ŠKODA de sèrie basat en la plataforma modular de propulsió elèctrica MEB del Grup Volkswagen combina les virtuts típiques de la marca, com una generosa quantitat d’espai i un disseny emotiu, amb una conducció divertida i sostenible. Hi ha una selecció de tres grandàries de bateria i cinc variants de potència, en funció dels necessitats de cada client. El nou SUV elèctric es produirà en la planta principal de ŠKODA en Mladá Boleslav, la qual cosa ho convertirà en el primer vehicle del Grup Volkswagen basat en la MEB produït fora d’Alemanya.

El President del Consell de Direcció de ŠKODA ACTE, Bernhard Maier, afirma: “El ENYAQ iV marca l’inici d’una nova era per a ŠKODA, com a cara visible de la nostra campanya de mobilitat elèctrica. Amb ell, farem que la mobilitat elèctrica sigui Simply Clever gràcies a la gran autonomia i als curts temps de càrrega. Al mateix temps, el ENYAQ iV eleva al següent nivell les virtuts típiques de ŠKODA: un espai interior superlatiu, un disseny que marca tendència i la màxima funcionalitat. El nostre primer model totalment elèctric basat en la plataforma modular de propulsió elèctrica del Grup Volkswagen es construirà en la nostra planta principal de Mladá Boleslav, en el cor de ŠKODA. Aquest suposa un pas important per a garantir el futur del centre i la protecció de l’ocupació a la regió”.

El primer ŠKODA basat en la MEB: perfecte per a l’ús diari i una conducció divertida i sostenible

El nou ENYAQ iV és un típic ŠKODA, però amb un concepte de propulsió totalment nou. El primer model de sèrie del fabricador txec basat en la plataforma modular de propulsió elèctrica MEB també està idealment adaptat a viatges de llarga distància, perquè disposa d’una autonomia de fins a 500* km en cicle WLTP i càrrega ràpida. A causa del concepte del vehicle, els dissenyadors van ser capaços d’organitzar l’interior del ŠKODA ENYAQ iV d’una forma completament nova. Això té com a resultat un espai encara major per als ocupants i el seu equipatge, malgrat les dimensions compactes del cotxe, a més de presentar un aspecte tan emotiu com modern. A més, el ENYAQ iV ofereix connectivitat d’avantguarda, així com solucions de infoentretenimiento i els típics equipaments Simply Clever de ŠKODA.

El SUV electrificat del fabricador txec mesura 4.648 mm de llarg, 1.877 mm d’ample i té una altura de 1.618 mm; té una distància entre eixos de 2.765 mm i un maleter amb una capacitat de 585 litres. El llindar de càrrega, que per a tractar-se d’un SUV està situat en una posició baixa, permet carregar el maleter sense esforç, fins i tot amb objectes pesats o voluminosos.

El ENYAQ iV es fabricarà en Mladá Boleslav

El ŠKODA ENYAQ iV serà el primer vehicle del Grup basat en la MEB a sortir d’una línia de producció fora d’Alemanya. Està previst que es fabriqui en la planta principal de ŠKODA en Mladá Boleslav, compartint la línia amb models basats en la plataforma MQB.

L’estrena mundial del vehicle també marcarà l’inici de la venda anticipada; la producció en sèrie del ŠKODA ENYAQ iV començarà a la fi de 2020. El seu llançament al mercat està previst per a principis de 2021. S’oferirà també la versió d’equipament “Founder’s Edition'”, dotada d’equipaments especials i un aspecte diferent, limitada a 1.895 unitats, que commemorarà la fundació de la companyia fa 125 anys.

Dos sistemes de propulsió, tres grandàries de bateria, cinc variants de potència

En les versions bàsiques, el motor posterior propulsa les rodes posteriors, servint així de pont tècnic amb la història del fabricant. Les versions més potents disposen d’un segon motor elèctric situat en la part davantera per a transmetre el parell motor a la carretera més eficientment. La variant més potent del ŠKODA ENYAQ iV pot fins i tot remolcar càrregues de fins a 1.200 kg, en cas de necessitat. Un total de cinc variants de potències diferents i tres grandàries de bateria proporcionen una conducció alhora divertida i sostenible. En funció de la versió triada, la tracció s’aplica a les rodes posteriors o a totes les rodes. Gràcies a l’ús de bateries altament eficients, pneumàtics de baixa resistència de rodadura i una aerodinàmica excel·lent per a un SUV (el cd comença en 0,27), el ŠKODA ENYAQ iV disposa d’una autonomia de fins a 500* km en cicle WLTP.

Christian Strube, Responsable de Desenvolupament Tècnic i mimbro del Comitè de Direcció de ŠKODA, va dir: “Les moltes possibilitats que ens ofereix la plataforma modular de propulsió elèctrica ens permeten oferir el ENYAQ iV perfecte per a un ampli espectre de requisits i aplicacions. Això inclou una versió bàsica per a famílies, que ofereix molt espai i funcionalitat, una variant per als conductors de llarga distància, per als qui una major autonomia és crucial, i un model per al client amb ambicions esportives que busca les màximes prestacions, fins i tot en un SUV elèctric”.

El model bàsic és el ŠKODA ENYAQ iV 50; el seu bateria d’ions de liti té una capacitat bruta de 55 kWh (neta: 52 kWh). El motor elèctric muntat en la part posterior lliurament 109 kW, oferint una autonomia màxima de fins a 340* km. Aquesta puja fins als 390* km en el ENYAQ iV 60 de 132 kW equipat amb una bateria de 62 kWh (neta: 58 kWh). El ENYAQ iV 80 de 150 kW té la major autonomia, 500* km en cicle WLTP. El seu bateria de 82 kWh (neta: 77 kWh) també s’usa en les dues versions equipades amb un segon motor elèctric i, per tant, amb tracció total: el 80X i el vRS, de 195 kW i 225 kW de potència, respectivament. El model topall de gamma accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 6,2 segons, i té una velocitat punta de 180 km/h. L’autonomia màxima de les dues variants amb tracció total és de fins a 460* km.

Recarregat al 80% en tan sols 40 minuts gràcies a la càrrega ràpida

El ŠKODA ENYAQ iV pot carregar-se de tres formes diferents. A més de l’endoll domèstic convencional de 230 volts amb una sortida CA de 2,3 kW, el vehicle també pot carregar-se a casa durant la nit usant una wall box de fins a 11 kW. Això requereix entre sis i vuit hores, en funció de la grandària de la bateria. Els punts de càrrega ràpida DC amb una tensió de sortida de 125 kW són la tercera opció. Poden carregar la bateria ENYAQ iV del 10 al 80% en tan sols 40 minuts*.

Un element destacat del nou ŠKODA ENYAQ iV és l’innovador disseny del seu interior, que transmet una nova sensació d’espaiositat. El vehicle també ofereix solucions de connectivitat i infoentretenimiento d’avantguarda: tota la informació es mostra al conductor a través d’una pantalla central independent de 13 polzades i, si ho desitja, d’un head-up display amb realitat augmentada. Una connexió permanent a internet garanteix que tota la informació estigui sempre actualitzada. Amb la seva generosa quantitat d’espai que li atorga qualitats de saló amb rodes i un maleter de 585 litres, el ŠKODA ENYAQ iV és ideal per a famílies i clients orientats a estil de vida que busquen un vehicle alhora sostenible i adequat per al dia a dia. Amb la introducció del ENYAQ iV, ŠKODA també introdueix un nou concepte per a l’interior: materials sostenibles, com a cuir d’oliva, s’utilitzen per primera vegada en un cotxe de sèrie. Els clients també poden optar per altres dissenys, d’acord amb les seves preferències.

La família iV: la mobilitat elèctrica es converteix en part de l’ADN de ŠKODA

Els vehicles electrificats de la família ŠKODA iV són la mescla perfecta d’autonomia pràctica, disseny emotiu i molta diversió al volant. A més de tot això, són còmodes, silenciosos i sostenibles, alhora que ofereixen un lliurament de potència especialment dinàmica. El parell motor d’un motor elèctric està immediatament disponible, la qual cosa significa que els cotxes poden accelerar contínua i consistentment sense haver de canviar de marxa. La connectivitat d’última tecnologia, que inclou interconnexió de vehicles de gran abast i sistemes d’assistència avançats, és tan pròpia de l’oferta de ŠKODA iV com l’excel·lent relació qualitat preu i un interior encara més espaiós, que transmet la sensació d’estar en un saló.

En introduir el ENYAQ iV, ŠKODA segueix endavant amb la seva campanya de mobilitat elèctrica, que va començar a la fi de 2019 amb el CITIGOe iV i el SUPERB iV. Com a part de l’estratègia de la marca, està previst el llançament de més de deu models iV electrificats entre 2019 i finals de 2022. 125 anys després de la fundació de la companyia, ŠKODA ha entrat en l’era de la mobilitat elèctrica i l’està convertint en un component central del seu ADN, i – ara que els vehicles electrificats poden oferir autonomies adequades per a l’ús diari a preus assequibles i que les infraestructures estan sent millorades – el timing no podria ser millor.

Com a part del major programa d’inversió de la història de la companyia fins avui, d’aquí a 2021 ŠKODA ACTE haurà destinat un total de dos mil milions d’euros al desenvolupament de models electrificats i a la creació d’un ecosistema complet per a les noves solucions de mobilitat. Per a la seva transformació de fabricant de cotxes tradicional en “companyia Simply Clever per a les millors solucions de mobilitat”, la sostenibilitat juga un rol important en la producció, les vendes i el servei.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments