Lotus ofereix decoracions basades en cotxes històrics de la marca a la Fórmula 1 per l’Elise

Lotus ha anunciat les seves pròpies combinacions de colors especials per al Elise que evoquen la seva història esportiva.

I quina història; les quatre decoracions disponibles per al Elise, oficialment dites Classic Heritage Editions, porten alguns records especials de l’històric èxit de la companyia en la Fórmula 1.

La combinació de negre i or és probablement la més famosa combinació de colors dels Lotus de tots els temps. Aquesta versió es refereix al Lotus Type 72D amb el qual Emerson Fittipaldi va córrer cinc victòries en 1972 per a guanyar el campionat. Encara que, pràcticament podries triar l’època que vols que representi, ja que Lotus va usar el John Player Special negre i daurat de 1972 a 1986. Mario Andretti va guanyar el seu títol en un cotxe JPS en 1978, i un jove Ayrton Senna va aconseguir la seva primera victòria en la F1 en negre i or en 1985.

A més, la decoració vermella, blanca i daurada de Elise fa ressò del Type 49B que Graham Hill va córrer en 1968, mentre que la blava, vermella i platejada està inspirada en el Lotus Type 81 de 1980 patrocinat per Essex Petroleum i conduït per Nigel Mansell, Elio d’Angelis i Andretti. La combinació de blava i blanc és una veritable reculada: és un homenatge al Lotus Type 18, en el qual el difunt Sir Stirling Moss va aconseguir la primera pole position de la marca i la victòria en la F1 en el Gran Premi de Mònaco de 1960.

Les combinacions de colors d’aquestes Edicions Classic Heritage continuen en els interiors, i cadascuna tindrà una placa especial en el quadre de comandament. Només es construiran 100, i a 46.250 lliures esterlines (57.300 dòlars), es venen a 6.350 lliures esterlines (gairebé 8.000 dòlars) més que el Elise Sport 220 estàndard en el qual es basen. El patrocini dels cigarrets no està inclòs.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments