Després d’haver investigat 28 accidents en diferents circuits, la FIA ha tret un nombre de propostes per millorar les condicions de seguretat en pista i evitar nous incidents de gravetat.
Un dels suggeriments és augmentar el nombre de colors que fan servir els llums del darrere de pluja dels monoplaces, per reflectir l’estat del circuit i millorar la visibilitat de les banderes per part de els pilots.
Per exemple, la llum de pluja es tornaria groga si la bandera groga onegés en pista, i la FIA també ha proposat que aquesta es pugui fer servir per mostrar que el pilot de davant ja ha alentit quan s’entra en una zona de bandera groga.
El comunicat de la FIA diu que «encara que es necessiten més test i investigacions, aquesta adaptació de la llum de pluja redueix el temps de notificació per al pilot, millorant la fiabilitat d’aquesta i permetent que els pilots puguin reaccionar de manera apropiada i proporcionada en cas de bandera groga «.
A més, l’organisme federatiu ha indicat que promourà més investigacions sobre millorar les retencions que garanteixin que «grans peces no surten propulsades o es deixen anar d’un vehicle accidentat».
En el cas d’un impacte fort, la part posterior del cotxe pot deixar-se anar del tot de la part davantera -creant dues peces de gran massa potencialment perilloses- i afegint més retencions s’asseguraria que ambdues romanguin juntes.
Actualment, les rodes ja fan servir un sistema de retenció per assegurar-se que el sistema de suspensions no es deixa anar de el cotxe en un impacte d’alta energia, el que potencialment pot tenir conseqüències desastroses.
La FIA també està realitzant una investigació sobre les estructures d’impacte del davant i laterals per intentar millorar la quantitat d’energia que poden absorbir i augmentar la seva resistència davant impactes.
Aquests canvis són, gairebé sens dubte, una resposta a la tràgica mort de Anthoine Hubert , pilot de Fórmula 2, a Spa-Francorchamps a 2019 , després que patís un accident a gran velocitat en la sortida de l’complex Eau Rouge / Raidillon.
La Fórmula 1 ja està en procés de definir les estructures d’impacte millorades, mentre que la F2 i la F3 les inclourà en el seu següent cicle de xassís. S’esperava que 2020 fos l’últim any de l’actual xassís de la F2, però les implicacions econòmiques de l’actual pandèmia del coronavirus retardaran, probablement, el canvi.
També s’estan considerant canvis en l’estructura dels compostos de petites peces per a reduir la quantitat de restes que deixa un cotxe, així com un nou disseny de l’aleró davanter per reduir la propensió de aquesta peça a trencar-se.
Els sistemes de monitorització de la pressió dels pneumàtics també haurien d‘informar el pilot de qualsevol punxada o pèrdua sobtada de pressió, assegurant que puguin modificar adequadament la seva conducció. Ja s’han disposat enguany sistemes similars en la F2 i la F3, amb la primera passant a les rodes de 18 polzades.