La Comissió del campionat de Resistència de la FIA ha aprovat una sèrie d’ajustos en el reglament de la categoria dels hipercotxes de Le Mans (LMH) amb la finalitat d’estalviar costos i ajustar-se al projecte de reglament tècnic recentment publicat per a la classe LMDh.
Els canvis, que van ser aprovats durant una recent reunió de la Comissió de Resistència de la FIA, serveixen a dos propòsits importants. En primer lloc, els canvis faran que els cotxes estalviïn més costos, tant en termes de desenvolupament com de funcionament.
En segon lloc, els canvis permetran la convergència prevista entre el Hipercotxe de Le Mans i el LMDh després de la confirmació que totes dues classes podran competir juntes en el Campionat Mundial de Resistència de la FIA.
Els canvis en el LMH s’han realitzat en tres àrees clau: potència, pes i rendiment aerodinàmic. La potència màxima de la maquinària de LMH s’ha reduït dels 585 kW (795 CV) inicials a 500 kW (670 CV), la qual cosa la posa en línia amb la potència de sortida proposada per a la HLM. El pes mínim per a les LMH també s’ha reduït: de 1100 kg a 1030 kg.
Com a resultat, el pes mínim, la potència màxima i el rendiment aerodinàmic seran idèntics tant per als hipercotxes de Le Mans com per als cotxes de la classe LMDh.
«Hem de considerar l’evolució de l’entorn econòmic i adoptar mesures d’estalvi de costos per a donar suport als esforços dels fabricants«, va dir Richard Mille, President de la Comissió de Resistència de la FIA. «Amb l’anunci de la ACO/IMSA esbossant els detalls bàsics de la plataforma LMDh i la decisió de la Comissió de Resistència de la FIA de modificar les especificacions tècniques de la categoria Hypercar de Le Mans, estem finalment avançant cap a la convergència.
«El fet que totes dues plataformes siguin elegibles per a la futura classe superior en el Campionat Mundial de Resistència de la FIA permetrà una major diversitat en els enfocaments tècnics i, per tant, atraurà a més competidors. Això és alguna cosa en el que totes les parts involucrades – incloent els fabricants compromesos amb la categoria de Le Mans Hypercar, la FIA i la ACO – han estat treballant des del principi. Aquest és un pas important per al futur de les carreres de resistència».
«El ACO i la IMSA han establert ara unes bases sòlides per a la convergència que permetrà a la classe superior de competidors competir en el Campionat Mundial de Resistència de la FIA i en el Campionat d’Automòbils Esportius de Tecnologia de la IMSA», va afegir Pierre Fillon, President de l’Automòbil Club de l’Ouest. «LMDh i Le Mans Hypercar es regiran per reglaments convergents per a assegurar característiques de rendiment similars. Els equips tècnics de la FIA i del ACO han treballat dur per a adaptar la normativa de la LMH i el resultat ha estat molt ben rebut pels fabricants. Hem de ser proactius per a construir el futur de la Resistència. Aquest anunci és una prova més de la col·laboració constructiva que és crucial per a la nostra disciplina».