A l’octubre, el Rallye Deutschland tindrà lloc per última vegada com a prova del WRC, de moment. Després cal fer una pausa d’un any, segons el nou sistema de rotació de la FIA. Amb això, la FIA vol donar al major nombre possible de països la possibilitat de tindre una prova i al mateix temps crear una planificació més segura.
No obstant això, la pandèmia del COVID-19 també podria provocar canvis significatius en aquest àmbit, ja que encara no és clar quines conseqüències tindrà la crisi a tot el món i com l’afrontaran o podran afrontar-la els diferents països.
L’ADAC, també, ha de reavaluar la situació i certament està coquetejant amb l’organització d’una prova del Campionat Mundial de Ral·lis al 2021:
«La situació ha canviat globalment i té dos mesos d’antiguitat i per tant és relativament nova. Només per aquesta raó, està obert si sol·licitem l’any vinent», va dir el president de ADAC Sports, Hermann Tomczyk.
Mentre que el poderós president de l’ADAC va ser capaç de dirigir les coses en la direcció correcta en el passat, els presagis són diferents aquesta vegada.
«Pot i ha de ser una decisió que no sols prengui jo, sinó que també tingui en compte els interessos de la comunitat després del final del meu mandat», va subratllar Tomczyk, que vol lliurar el testimoni al seu successor al maig de 2021.
«Aprofitar l’oportunitat d’un descans»
Però Tomczyk també sap que l’ambient a Alemanya ha canviat i que nous desafiaments esperen al seu equip.
«No és una qüestió de si sol·licitar la pròxima temporada, sinó de quins seran els plans del ADAC en aquesta àrea en els pròxims tres anys. Hem de sospesar si té sentit continuar així o si hem d’aprofitar l’oportunitat d’una pausa per a reiniciar l’esdeveniment«, diu Tomczyk.
En les pròximes setmanes, el ADAC vol tenir discussions intenses i una decisió serà presa al juliol.