La firma sueca Volvo acaba d’anunciar una sèrie de novetats en la gamma de la seva tot camí de mida mitjana, el Volvo XC 60, estrena diverses motoritzacions, incloses variants de gasolina i dièsel microhíbridas (mild-hybrid), així com dues versions Recharge, híbrides endollables.
El XC 60, que es va presentar originalment en 2008, és actualment el model més venut de tota la gamma Volvo, amb gairebé 205.000 unitats comercialitzades durant l’any 2019. Ara, la nova gamma de el model suec està disponible per comandes, amb un preu de partida de 43.350 euros.
Motors
Per començar, Volvo assegura que hi ha disponibles ni més ni menys que 32 alternatives per al XC 60, incloent motors dièsel, gasolina i dièsel mild-hybrid (amb sistema elèctric de 48 V ), així com els dos híbrids endollables.
L’anterior motor T4 de gasolina (un 2.0 de 190 CV), deixa pas a l’anomenat B4 Mild Hybrid (l’únic microhíbrid amb motor de gasolina), que associa la mecànica tèrmica de quatre cilindres i 1.969 cm3 , amb turbocompressor, a un sistema de microhibridación lleugera, amb un petit motor elèctric de 10 kW (14 CV) i 40 Nm. Anuncia una potència de 197 CV i un consum mitjà combinat (WLTP) d’entre 7,3 i 8,6 litres cada 100 quilòmetres.
En la gamma de gasoil, els B4 i B5 també s’associen a la microhibridación, i cal apuntar que la denominació B4 Mild Hybrid pot ser tant per al gasolina com per al dièsel, de manera que és possible que resulti bastant confús de cara a client.
Així doncs, el B4 dièsel ofereix 197 CV, mentre que el B5 arriba fins als 235 CV, amb consums mitjans (tots dos) d’entre 6,1 i 7,2 litres cada 100 quilòmetres. També tots dos gaudeixen de tracció total AWD i canvi automàtic, i el motor tèrmic és un 2,0 litres turbodièsel de quatre cilindres, associat a el mateix motor elèctric de 10 kW i 40 Nm.
El dièsel d’accés, anomenat D3, ofereix 150 CV de potència, mentre que el següent esglaó o D4, arriba fins als 190 CV i s’ofereix amb canvi automàtic més tracció davantera, o bé amb canvi manual més tracció total. Tots dos compten amb un bloc de 2,0 litres. De moment, el fabricant suec no ha ofert més informació ni detalls tècnics de la gamma.
El XC 60 estrena no una sinó dues versions híbrides endollables, denominades Recharge, que són concretament els T6 Twin cerca i T8 Twin cerca. Tots dos combinen un motor turboalimentat de gasolina, de 2,0 litres i quatre cilindres, amb una unitat elèctrica de 65 kW (88 CV) i 240 Nm.
El primer ofereix una potència de fins a 340 CV i retorna un consum mitjà homologat d’entre 2,3 i 2,9 litres cada 100 quilòmetres, mentre que el segon arriba fins als 390 CV, llançant idèntiques xifres de consum homologat, en cicle WLTP. En els dos casos, l’autonomia en manera elèctrica és de fins 54 quilòmetres, i estaran disponibles en els acabats Inscription i R-Design.
Novetats en equipament
Volvo assegura que la gamma de versions també pateix alguns canvis, ja que ara compta amb les anomenades Momentum, Momentum Pro, Inscription i R-Design, a més de dues configuracions disponibles per a l’habitacle, amb diferents combinacions de tapisseria i insercions decoratives.
Entre les millores de la gamma, la signatura destaca la preparació d’el model per a la instal·lació d’un dispositiu de arrencada amb control d’alcoholèmia, el parabrisa calefactat, el carregador sense fils per inducció per a smartphones, el xassís Sport, una pantalla millorada per al Head-up Display o un doble port USB de tipus C.
Per descomptat, la dotació de sistemes de seguretat de l’XC 60 segueix sent molt generosa. Inclou des de Pilot Assist (control de creuer amb conducció semiautònoma) fins avís de col·lisió frontal amb detecció de vianants i ciclistes, alerta de canvi involuntari de carril, sistema de manteniment de carril, control d’atenció de l’conductor o sistema de reconeixement de senyals de trànsit .