Mercedes-Benz GLB 180 2020: nova versió de la gamma

El Mercedes-Benz GLB és un nou SUV que busca ser una de l’opcions més versàtils de la gamma compacta; és el primer de la marca de l’estrella disponible en format de set places. En els seients de la tercera fila poden viatjar dues persones amb una alçada màxima de 1,68 metres, i així i tot es pot gaudir d’un maleter que oscil·la entre els 500 i 1.680 litres. Després de veure alguns dels seus models, com el GLB 35 4Matic, arriba el graó d’accés, el Mercedes-Benz GLB 180.

Mercedes-Benz GLB 180: tècnica

El propulsor del GLB 180, batejat per Mercedes com M 282 (i H5Ht per Renault), és un bloc de quatre cilindres de gasolina i 1.332 cm³ que també ha estat ja estrenat en la resta de la gamma Classe A. En el petit però pràctic SUV, homologa un consum de combustible en cicle mixt d’entre 6,9 i 7,8 l/100 km i una mitjana d’emissions de CO₂ de 157 a 177g/km, sota cicle d’homologació WLTP. Malgrat ser un bloc desenvolupat juntament amb Renault, les xifres tècniques no són compartides entre models.

En el cas del Mercedes-Benz GLB 180, lliura 136 CV des de 5.000 RPM i 200 Nm entre les 1.640 i 4.000 RPM. Fa el 0 a 100 km/h en 9,9 segons i aconsegueix una velocitat màxima de 200 km/h. En el cas d’un Renault Kadjar, el seu homòleg més pròxim dins de les files del fabricant francès, genera 140 CV des de les 4.500 RPM i lliurament 240 Nm a 1.600 RPM. Amb la transmissió automàtica, el SUV compacte del rombe aconsegueix arribar als 100 km/h en 9,6 segons i a una velocitat punta de 203 km/h.

El Mercedes-Benz GLB 180 es vendrà inicialment associat a una transmissió automàtica de set velocitats i configuració de tracció davantera. Igual que la gran majoria de motors de combustió interna moderns, independentment del combustible utilitzat, l’1.33 de Mercedes-Benz – Renault ve equipat amb filtre de partícules. Aquesta mecànica s’associa exclusivament a una caixa del canvi automàtica de doble embragatge que transmet l’energia del bloc a les rodes davanteres. Amb aquesta nova versió, el GLB ja compta amb quatre motoritzacions de gasolina (136, 163, 224 i 306 CV) i dos dièsel (150 i 190 CV), tots ells tetracilíndricos turbo.

Mercedes-Benz GLB 180: tecnologia

Els sistemes d’assistència a la conducció compten entre el seu arsenal amb cambres i radars que fa que el GLB pot anticipar-se fins a 500 metres al que succeeix per davant i conduir de manera semiautomàtica en determinades situacions. A això cal afegir, com a nova funció de l’assistent actiu de direcció que empra una tecnologia de canvi de carril intuïtiu més comprensible. Si s’incorpora l’ajuda activa per a aparcar, el GLB 180 disposa d’una funció ampliada de la manera “a vela” en carretera oberta.

També incorpora l’última tecnologia del seu sistema de infoentreteniment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Sent un dels més complets en el seu camp, amb pantalles i gràfiques brillants, visualització personalitzable, un Head-up Display tot color, el sistema de navegació amb realitat augmentada, programari amb funcions d’aprenentatge i el sistema de comandament fònic que s’activa amb les paraules clau “Hey Mercedes”. Tampoc mancada el control de confort “Energizing”, que connecta diversos sistemes de confort, la il·luminació, la música i funcions de massatge per a crear variats programes de benestar.

Alguns dels elements destacats que formen part de la dotació de sèrie del Mercedes-Benz GLB 180 són la preinstal·lació per a adaptar-se a les condicions com a cotxe compartit, càmera de marxa enrere, ràdio digital (DAB), climatització automàtica, fars LED, porta gran posterior amb obertura automàtica, llandes d’aliatge de 18 polzades i la línia d’acabat Progressive. I tot el pack es posa a la venda a Espanya amb un preu de partida de 40.150 euros, gairebé 8.500 euros més que el Classe A equivalent (31.672 euros).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments