Porsche 911 Targa 2020: arriba la variant Targa de l'esportiu

El 1965, Porsche va presentar el primer 911 Targa, en aquell moment definit com un «descapotable segur amb barra antibolcada». Amb el sostre desmuntable, el primer 911 Targa va suposar un format més, que combinava els avantatges de la conducció oberta pròpies d’un descapotable, amb la comoditat i seguretat típiques d’un coupé. Fins avui no ha faltat a cap generació i encara que al llarg de totes les seves edicions el tipus de sostre ha anat canviant en els 911 Targa, aquest punt segueix sent lògicament la seva característica més distintiva.

En el nou Porsche 911 Targa 2020 (992), la secció de sostre (de lona) de les places davanteres es pot desplaçar cap enrere (s’amaga entre el vidre i el motor), quedant l’ample pilar central molt visible oficiant de barra antibolcada. També la envoltant finestra del darrere personalitza el disseny del Targa respecte alPorsche 911 Cabriolet. La transformació d’un estat a un altre és automàtica de forma elèctrica i triga 19 segons .

Porsche 911 Targa 2020: llega la variante Targa del deportivo

Porsche 911 Targa 2020: disseny actualitzat

Comparat amb l’anterior 911 Targa , ara la carrosseria presenta uns passos de roda davanters més pronunciats. El capó es distingeix per un rebaix, entre els fars LED, que recorda el de les primeres sèries del 911. La vista del darrere destaca per un aleró més ample d’extensió variable , així com per una tira horitzontal de llums integrada entre els pilots. Amb l’excepció de les seccions frontal i la del darrere, tots els panells de la carrosseria estan fets d’alumini. A l’interior no hi ha canvis i presenta el mateix quadre de comandament que la resta de la gamma 911. Encara Porsche llançarà una edició especial del 911 Targa, que ampliarà les possibilitats de combinar elements estilístics tradicionals, amb dissenys atemporals i tecnologia d’avantguarda.

Porsche 911 Targa 2020: llega la variante Targa del deportivo

Porsche 911 Targa 2020: motoritzacions

El Porsche 911 Targa 992 s’oferirà en les versions mecàniques 4 i 4S de tracció integral. El 911 Targa 4 disposa de l’motor 3.0 bòxer turbo (un per bancada) de 385 CV i el canvi de doble embragatge PDK de 8 velocitats. Al 4S, el mateix bloc motor desenvolupa 450 CV i igualment es combina amb el mateix canvi PDK, però en el seu cas es pot sol·licitar opcionalment la caixa de canvis manual de set velocitats de nou desenvolupament, amb la qual s’inclou el pack Sport Chrono. La velocitat màxima del 911 Targa 4 és de 289 km/h i la del Targa 4S, de 304 km/h . Amb el pack opcional Sport Chrono, el primer accelera de 0 a 100 km/h en 4,2 segons i en 3,6 el segons.

Porsche 911 Targa 2020: llega la variante Targa del deportivo

Porsche 911 Targa 2020: nou sistema de tracció

Els Porsche 911 Targa 4 i 4S es beneficien de l’evolució de l’ sistema de tracció integral de la generació 992 que ha afavorit el rendiment especialment de l’eix davanter. L’embragatge i el diferencial estan refrigerats per aigua i els discos d’aquest embragatge s’han reforçat. Aquestes millores sobre l’eix davanter contribueixen a una millor tracció sota tot tipus de condicions. L’amortiment pilotada PASM és de sèrie en els 911 Targa i s’ajusta de forma automàtica la resposta dels amortidors, tenint en compte el confort i el comportament, en funció a dos mapes preestablerts: Normal i Sport. Al 911 Targa 4S, també passa a ser equipament de sèrie el sistema Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), que inclou un diferencial autoblocant electrònic del darrere per distribuir el parell.

A més, com en altres 911 , els Targa compten amb uns sensors situats en els passos de roda davanters que són capaços de detectar l’aigua de la carretera i, si és significativa, és alertat el conductor perquè activi el manera Wet de conducció , que adapta la resposta del cotxe a les condicions de la calçada.

Porsche 911 Targa 2020: llega la variante Targa del deportivo

Porsche 911 Targa 2020: equipaments i preus

El 911 Targa 4 equipa pneumàtics 235 / 40 ZR 19 en l’eix davanter i 295 / 35 ZR 20 al cul . I el 4S, 245 / 35 ZR 20 i 305 / 30 ZR 21 respectivament. El Targa 4 disposa de quatre discos de fre de 330 mil·límetres de diàmetre i pinces monobloc fixes de quatre pistons en color negre, mentre que al Targa 4S, els discos són de 350 mil·límetres i les pinces davanteres de 6 pistons; a més les quatre estan pintades en color vermell. El sistema de discs ceràmics Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) es pot demanar com a opció.

A l’agost arrencarà la seva comercialització. El 911 Targa 4 tindrà un preu de 147.608 euros i el 911 Targa 4S, de 165.255 euros .

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments