Mazda inicia la producció del Mazda MX-30, el seu primer model 100% elèctric

Mazda ha iniciat aquest dimarts la producció de el nou Mazda MX-30, el seu primer vehicle totalment elèctric, a la factoria nº 1 de Ujina, situada a Hiroshima (Japó). El Mazda MX-30 és un SUV contemporani i versàtil, creat en resposta a la creixent demanda de vehicles elèctrics entre els europeus més conscienciats amb el medi ambient. El nou model ja es pot reservar i arribarà als concessionaris europeus a finals d’estiu.

El nou Mazda MX-30 està equipat amb la tecnologia de propulsió elèctrica i-SKYACTIV [1] desenvolupada per Mazda. Sota el capó combina un motor elèctric síncron de corrent altern de 107 kW (145 CV) amb una bateria de ions de liti de 35,5 kWh, el que permet oferir als el nou SUV una autonomia d’uns 200 km (cicle WLTP combinat).

La bateria està dimensionada per oferir un equilibri òptim entre una autonomia de conducció que doni seguretat al conductor i unes baixes emissions de CO2 (considerant la totalitat del cicle de vida). Es carrega al 80% en 40 minuts aproximadament amb càrrega ràpida de corrent continu.

Els elements SKYACTIV-Vehicle Architecture d’aquest model s’han adaptat de manera específica a la suavitat de conducció típica dels vehicles elèctrics. Aquests elements es combinen amb un ampli equipament de seguretat activa i-Activsense per oferir als clients una experiència de conducció extraordinàriament silenciosa i fluida. Precisament, aquesta era una condició indispensable per als enginyers, perquè la conducció d’aquest vehicle elèctric havia de ser tan extraordinària com la de qualsevol altre Mazda.

 

Mazda MX-30: una nova evolució de el disseny KODO

Però sens dubte, un dels principals valors de el nou model elèctric de Mazda és el seu disseny, que suposa l’expressió més avançada de la filosofia Kodo que li ha valgut a Mazda tants premis, com són el World Car Design atorgat a l’Mazda3 o els Xarxa Dot de disseny de producte concedits a l’Mazda MX-30 i a l’Mazda CX-30.

En aquest cas, el disseny reforça el nou rumb que ha adoptat la marca amb el desenvolupament de tecnologies elèctriques. L’estil és clarament minimalista i transmet la bellesa de el vehicle com un cos sòlid. Les portes freestyle sense pilar central i la carrosseria en tres tons ressalten el caràcter obert i espaiós de l’habitacle.

L’ergonomia de l’interior és excel·lent, amb un lloc de conducció centrat en el conductor, una consola central flotant i una pantalla tàctil de 7 polzades des de la qual es controla el climatitzador (és la primera d’aquest tipus que munta Mazda). Un entorn d’acabats artesanals i d’alta qualitat en el qual no falten els materials respectuosos amb el medi ambient, com el suro o els guarnits de les portes, que incorporen fibres obtingudes a partir d’ampolles de plàstic reciclades.

En paraules de Jo Stenuit, director de disseny de Mazda Europe: «Els primers cotxes elèctrics de mercat es van dissenyar amb estètiques molt futuristes, en alguns casos gairebé extraterrestres, molt desconnectades de l’ésser humà. Suposo que l’objectiu era fer entendre a el públic que aquells vehicles tenien un motor elèctric. Però a mesura que les motoritzacions elèctriques s’han fet més usuals, ja no necessitem aquesta mena de disseny futurista. Per això, en el Mazda MX-30 hem expressat la següent fase de Kodo d’una manera més funcional, sense ressaltar el caràcter nou de l’motor elèctric, sinó el valor que el cotxe en el seu conjunt aporta a client. No obstant això, encara que el seu disseny és una reinvenció diferent de Kodo, seguim prestant una gran atenció als reflexos sobre les superfícies. En certa manera, el MX-30 és un experiment que explora els límits de Kodo i, potser, en el futur exerceixi una influència en l’evolució d’aquesta filosofia «.

En els propers anys, l’elegància de Mazda seguirà inspirant-se en la tradició més depurada de l’art japonès i en la bellesa de l’espai buit entre els objectes. Es basarà en el dinamisme de les proporcions, en siluetes clàssiques i en un maneig artístic de la llum que, al seu torn, connecta amb el plantejament artesanal dels artistes i els dissenyadors de la marca.

«Els productes de el futur seguiran fent evolucionar el disseny Kodo» -conclou Jo Stenuit-. «El Mazda MX-30, el Mazda3 i el Mazda CX-30 marquen el camí que seguirà el disseny de el futur de la mateixa manera que ho fan els prototips, com el RX-Vision i el Vision Coupe. El disseny es troba en constant evolució. Els equips de disseny de tot el món mantenen un debat permanent i no deixen de millorar, afinar i cisellar de cara a futurs productes «.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments