El cap del programa del Campionat Mundial de Ral·lis de M-Sport diu que el treball en el nou cotxe 2022 està progressant «molt bé» a pesar que la majoria del seu personal està fora de la fabrica.
Amb el WRC en espera a causa de la pandèmia de COVID-19, Richard Millener va confirmar que el temps lliure s’està utilitzant per a accelerar els elements del projecte, encara que no s’ha anunciat en quin model de Ford s’està basant.
Millener pretén tenir la primera mula de prova disponible per a conduir a principis del pròxim any. Amb el mateix motor base que l’actual Fiesta WRC, serà aparellada amb un sistema híbrid de recuperació d’energia subministrat per Compact Dynamics.
L’energia emmagatzemada en la bateria de bord pot utilitzar-se per a alimentar els nous vehicles de Rally1 en els trams de carretera i en els trams d’etapes especials especificats pels organitzadors.
Trobar un acord amb la FIA i els fabricants rivals Hyundai i Toyota sobre les últimes parts del reglament tècnic en les últimes setmanes ha estat una altra ajuda important, segons Millener, qui ha vist el nombre de treballadors en la seu de l’empresa reduït temporalment en un 98%.
«L’inesperat temps d’inactivitat pels esdeveniments ha significat que els nostres dissenyadors han pogut progressar bé amb la recerca inicial i el disseny del cotxe«, va explicar a Autosport.
«Estem fent bons progressos, però hi ha alguns nous desafiaments al mateix temps, ja que només tenim un percentatge molt petit de la mà d’obra treballant en això, per la qual cosa no tot pot estar a tot màquina en aquest moment.
«La majoria de les persones involucrades en la fase actual del cotxe de 2022 no viatjaria als ral·lis, però la falta d’esdeveniments ha fet que sigui més fàcil estar més enfocat en la tasca en qüestió«.
Ford Performance – el braç esportiu de la Ford Motor Company i el soci tècnic de M-Sport en el Campionat Mundial de Ral·lis – ha estat en contacte regular amb Millener i el seu equip.
«Sense ells aquest projecte seria impossible», va dir.
«Ens ofereixen ajuda i disseny per a totes les parts del cotxe – no sols una àrea específica.
«Tenim reunions diàries amb diversos empleats de Ford d’Europa i els EUA per a assegurar-nos que treballem junts per a produir el millor cotxe que puguem».
«Amb les regulacions que entraran en vigor en la primera prova de 2022 no tenim tant de temps [per a treballar en el cotxe].
«Crec que, sent realistes, ens agradaria veure un cotxe en funcionament durant 12 mesos abans de començar la primera prova del campionat.»
«Com poden apreciar, això no ens dóna molt temps.»