El mes de març passat, el fabricant alemany Mercedes-Benz va presentar una actualització de la seva berlina mitjana, el Mercedes-Benz Classe E 2020. Ara, la marca de Stuttgart ha revelat les variants Coupé i Cabrio de la família, que reben també una sèrie de millores, sobretot en matèria de tecnologia i motoritzacions, i que estaran a la venda a la tardor d’enguany.
Aquests models de dues portes estrenen alguns detalls a nivell estètic, sobretot en el frontal, on trobem fars LED amb noves formes (més estilitzats) o una graella d’estil ‘diamant’, que s’ha redissenyat i és de sèrie en totes les versions. En la saga, els pilots també s’han modificat.
La gamma ofereix ara quatre nous colors de carrosseria per a tots dos models (High Tech Silver, Graphite Ramat Metallic, Mojave Silver i Patagònia Xarxa), així com noves llandes en disseny aerodinàmic, que contribueixen a reduir el consum de combustible.
En l’habitacle, el disseny general és idèntic al del Classe E previ, encara que ara s’afegeixen, per exemple, els volants de nova generació (el convencional, de cuir, o l’anomenat Super Sports), així com més opcions, en el que a materials i acabats es refereix (fusta grisa de porus obert, alumini i fibra de carboni…).
Els seients, que opcionalment poden ser de tall esportiu, inclouen una curiosa solució, ja que es pot seleccionar l’altura de l’ocupant en el sistema multimèdia, perquè s’ajusti a algú d’aquesta talla, si bé després l’usuari el pot acabar d’acomodar al seu gust.
Per descomptat, el Classe E Cabiró descapotable, amb capota multicapa acústica, de lona, incorpora algunes solucions específiques, com l’anomenat AIRCAP (una espècie de visera sobre el parabrisa) o la calefacció integrada en els reposacaps, l’anomenat AIRSCARF o ‘bufanda d’aire’.
Novetats en tecnologia
El model rep l’última generació del sistema multimèdia MBUX, que de sèrie compta amb dos grans monitors de 10,25 polzades, col·locats un al costat de l’altre, per a oferir un efecte de pantalla ampla. Com és habitual, el display de l’esquerra fa les vegades de quadre d’instruments, mentre que el de la dreta serveix per a accedir als diversos sistemes del vehicle.
Tots els Classe E anuncien l’última tecnologia de la marca, en el que a sistemes d’assistència i seguretat es refereix, i de sèrie s’inclou, per exemple, l’Activi Brake Assist, que és capaç de frenar de manera automàtica el cotxe si existeix risc de col·lisió (contra altres vehicles o contra vianants), per a mitigar les seves conseqüències o bé evitar-la per complet.
El fabricant destaca també una sèrie de solucions, denominades Urban Guard, que contemplen mesures de protecció per al vehicle, davant vandalisme o robatoris. Compta amb un localitzador, així com càmeres i sensors, capaços de detectar un intent de robatori, protegir davant un remolcat il·lícit o avisar davant un mal en el vehicle mentre està aparcat. Aquesta informació es pot transmetre directament al telèfon del propietari, a través de l’aplicació Mercedes em.
Oferta de motors
Una de les principals novetats de la gamma de motoritzacions d’aquests Classe E és l’adopció de l’electrificació, gràcies a un sistema mild-hybrid de 48 volts, o microhíbrid (EQ Boost), que s’inclou en alguns dels motors de la gamma, com les variants més potents del bloc dièsel de quatre cilindres o el sis cilindres en línia de gasolina (M256). En tot cas, tots els motors es combinen amb la transmissió automàtica 9G-TRONIC, amb convertidor de parell i nou velocitats.
Ara, el sistema EQ Boost s’integra en la transmissió, per la qual cosa es pot adaptar a molts més propulsors i models diferents. El petit motor elèctric aporta potència i parell addicionals, encara que les xifres varien en funció del model. Totes les dades els tens a continuació, en aquesta taula.
E 220d | E 220d 4MATIC | E 400d 4MATIC | E 200 | E 200 4MATIC | E 300 | E 450 4MATIC | |
Motor | 1.950 cm3 (4L) | 1.950 cm3 (4L) | 2.925 cm3 (6L) | 1.991 cm3 (4L) | 1.991 cm3 (4L) | 1.991 cm3 (4L) | 2.999 cm3 (6L) |
Transmissió | 9G-TRONIC | 9G-TRONIC | 9G-TRONIC | 9G-TRONIC | 9G-TRONIC | 9G-TRONIC | 9G-TRONIC |
Potència | 194 CV | 194 CV | 340 CV | 197 CV | 197 CV | 258 CV | 367 CV |
Parell motor | 400 Nm | 400 Nm | 700 Nm | 320 Nm | 320 Nm | 370 Nm | 500 Nm |
EQ Boost | – | – | – | +14 CV + 150 Nm | +14 CV + 150 Nm | +14 CV + 150 Nm | +22 CV + 250 Nm |
Consum mitjà (NEDC) | 4,9 – 5,2 l/100 km | 5,3 – 5,7 l/100 km | 6,3 – 6,7 l/100 km | 6,9 – 7,3 l/100 km | 7,3 – 7,7 l/100 km | 7,0 – 7,4 l/100 km | 8,2 – 8,7 l/100 km |
0-100 km/h | 7,7 segundos | 7,9 segundos | N/D | 7,9 segundos | 8,0 segundos | 6,6 segundos | 5,2 segundos |
Velocitat Màxima | 237 km/h | 234 km/h | 250 km/h | 234 km/h | 230 km/h | 250 km/h | 250 km/h |