Abans que acabi aquest any 2020 hi haurà un Kia Rio renovat en les carreteres espanyoles. Un cotxe urbà que actualitza molt subtilment l’aparegut en 2017…en el que es veu. Perquè la incorporació de tecnologia que implica aquesta actualització sí que marcarà clares diferències en el que vagin a trobar-se conductor i passatgers.
Mecànicament, la gran novetat del Kia Rio ve donada per la incorporació d’una versió microhibridada que li permetrà lluir l’etiqueta Eco en el seu parabrisa. Ho aconsegueix amb un nou 1.0 T-GDI associat a la tecnologia de 48 volts que li permetrà millorar el seu lliurament de potència en moments puntuals per l’assistència d’un petit motor elèctric que també recarrega la bateria i, sobretot, una rebaixa en el consum de combustible que pot fregar el 10% en cicle NEDC —si bé la marca no ha facilitat encara xifres oficials—.
Kia denomina a aquest motor Smartstream i estarà disponible amb dues potències possibles —100 i 120 CV, aquest últim amb un increment de parell d’un 16% fins als 200 Nm—. S’associa a una nova caixa del canvi de sis relacions, manual encara que amb embragatge electrònic que afavoreix els acoblis i desacoblis del motor per a permetre la seva parada i arrencada durant la marxa.
Addicionalment, el Kia Rio també comptarà amb una transmissió de doble embragatge i set relacions, associada al motor atmosfèric de quatre cilindres de 1,2 l i 84 CV.
Evolució no revolució
Més que de revolució caldria parlar d’evolució en el pla estilístic en el Kia Rio. Incorpora noves llandes, de 16”, s’afina la graella «Tiger Nose» i apareix un nou paracops d’impressió poderosa. Els grups òptics, un dels punts habituals de treball de reestilització, no inclouen variacions d’entitat en aparença o ubicació dels antinieblas, encara que sí que s’empra ara tecnologia led.
A l’interior del Kia Rio és nova la pantalla tàctil, de 8” i el programa tècnic de connectivitat, que permet incorporar al mateix moment dos Telèfons intel·ligent diferents, capaços de connectar-se simultàniament a Apple CarPlay i Android Acte. No és l’única digitalització a bord, atès que la instrumentació incorpora una pantalla de 4,2 polzades auxiliar als indicadors analògics convencionals.
Quan arribi al mercat, abans que acabi aquest 2020, el Kia Rio lluirà un equip d’ajudes a la conducció que el situa al costat del millor de la categoria, amb elements com l’alerta de fatiga de conductor, frenada automàtica d’emergència davant vianants o ciclistes, sensor d’angle mort o advertiment de canvi involuntari de carril. Segons versions podria arribar a comptar amb el sistema de manteniment actiu de carril amb intervenció sobre el volant, la qual cosa permetria parlar de conducció autònoma de nivell 2.