Renault ha presentat aquest matí el seu pla per a estalviar més de 2.000 milions d’euros en els pròxims anys i el fabricant francès ha confirmat que retallarà 15.000 llocs de treball a tot el món.
Amb aquest pla de reestructuració, es reduiran 4600 llocs de treball a França i Renault revisarà les seves instal·lacions industrials per a adaptar la seva capacitat de producció, de 4 a 3,3 milions de vehicles.
La bona notícia per a totes les àrees tecnològiques i estratègiques és que es conservaran encara que l’enginyeria també es racionalitzarà en gran manera. Per exemple, el Tecnològic de Guyancourt veurà reduïda la seva plantilla en unes 1.500 persones (d’un total de 11.000).
Finalment, pel que fa a la Fórmula 1, és un alleujament per als afeccionats: Renault manté la seva aposta. Després d’una forta inversió en Enstone i Viry-Châtillon i l’adopció de pressupostos limitats, el fabricant ha decidit mantenir la seva presència en l’esport, encara que ja no subministra a cap equip en termes de motors.
Després de Mercedes, que aquest matí va tornar a desmentir les especulacions sobre la seva participació en la F1, Liberty Media i la Fórmula 1 també han d’acollir el compromís d’aquests dos fabricants. Només la posició d’Honda, després de 2021, continua sent incerta.