En la seva clara ofensiva pel vehicle electrificat, BMW ha presentat el nou X2 xDrive25e PHEV. Darrere d’aquest nom s’amaga la versió híbrida endollable del SUV compacte i esportiu dels germans que arribarà al mercat espanyol a partir del mes de juliol amb l’etiqueta Zero Emissions sota el braç.
Fins ara no havíem vist imatges definitives del nou BMW X2 xDrive25e PHEV. El motiu de retardar-les fins a una data pròxima al seu llançament ha estat purament estratègic i és que el frontal en aquest nou SUV està lleugerament redissenyat, eliminant els fars antiboira i integrant-los en els grups òptics principals. Aquests canvis s’aplicaran també a les renovacions no electrificades del model.
Quant a la seva motorització, el nou BMW X2 xDrive25e PHEV combinarà electricitat i gasolina mitjançant un propulsor de gasolina Twin Power Turbo de 1,5 litres i 125 CV i un motor elèctric de 95 CV (70 kW). D’aquesta manera, quan tots dos treballin solidàriament es generaran 220 CV de potència amb un parell motor de 385 Nm. Quant a les seves prestacions, aquest SUV compacte dels germans podrà aconseguir els 100 km/h des d’aturat en tot just 6,5 segons i una velocitat màxima de 195 km/h, que estarà limitada en manera purament elèctrica a 135 km/h.
Encara que les seves dades més interessants són els relatius a l’autonomia elèctrica i la recàrrega. La seva autonomia és de 57 quilòmetres en manera purament elèctrica i podrà recarregar-se en un endoll domèstic en 5 hores, encara que es podrà aconseguir el 80 per cent de la càrrega en 3 hores i mitja. Si aquests temps et semblen excessius, amb una presa de 3,7 kW de potència es podrà emplenar per complet la bateria en poc més de tres hores i el 80 per cent s’aconseguirà en menys de 2 hores i mitja.
Quant al seu comportament, aquest BMW X2 xDrive25e PHEV comptarà amb les maneres de conducció ja coneguts que ens permetran triar entre un funcionament híbrid, elèctric o una manera per a guardar una part de la bateria.
A més, els seus conductors podran gaudir de tracció a les quatre rodes i l’altura es veu reduïda amb el reforç en el xassís per a suportar l’augment de pes de les bateries. Això sí, el seu maleter es veu lleugerament reduït, passant dels 470 litres del motor tèrmic als 410 litres de l’híbrid endollable.