WRC: Ford Performance a l’ajuda de M-Sport per al cotxe de 2022

El període d’aturada obligada per la pandèmia de COVID-19 ha permès a M-Sport organitzar-se per a començar a treballar en el cotxe que haurà de prendre el relleu del Festa WRC Plus a partir de 2022.

L’ajornament del Mundial 2020 ha fet que es concentrin gran part dels seus recursos humans en el vehicle híbrid que exigeix el reglament de WRC per al futur. L’equip està dissenyant els components amb l’objectiu de tenir el primer muleto llest per a gener de 2021.

Els primers test en carretera estan planificats per a poder disposar immediatament del motor híbrid de 100 kW preparat per Compact Dynamics. Així, es tindran dades directes tant des del punt de vista tècnic-mecànic del cotxe, com de la resposta de l’híbrid.

M-Sport, no obstant això, no està sola en l’aventura. En la preparació del model 2022 també està participant Ford Perfomance i l’està fent de manera conjunta, emprant recursos en el disseny de tots els components, no sols ajudant en unes certes àrees. 

En aquesta fase estan involucrat personal de Ford tant dels EUA –seu de Ford Perfomance–, com d’Europa, amb la intenció de repetir el que han aconseguit amb el Fiesta WRC, que va dominar les dues primeres temporades de l’actual normativa, guanyant tres dels quatre títols en joc.

Ara com ara, M-Sport no ha oficialitzat encara quin cotxe pretén alinear en 2022, com tampoc ho han fet els seus rivals. En el transcurs de les últimes setmanes hi ha hagut rumors que Ford estaria pensant a canviar el Festa amb el nou Puma. 

Cal recordar que la versió de carrer del Puma entra dins del segment SUV. No obstant això, podria usar-se una carrosseria, una coberta del xassís reixat, permès des de 2022, que donaria l’opció als equips d’usar diferents estètiques (per tant, de diferents models).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments