FÓRMULA 1: Wolff explica el no de Mercedes a les graelles invertides

El cap de la Fórmula 1 de Mercedes, Toto Wolff, ha explicat les raons per les quals el seu equip ha bloquejat les carreres de prova de classificació en graella invertida enguany, insistint que la sèrie no necessita «trucs».

Els directors dels equips de F1 van discutir la setmana passada la idea de córrer sprints de classificació amb la graella invertida en la segona de les proves doble d’enguany com una manera de fer més excitant la repetició de les carreres.

Però, a pesar que la majoria dels equips estaven a favor de la mesura, Mercedes es va destacar i no estava disposada a acceptar el pla.

Amb la F1 necessitant un suport unànime per a canviar les regles, l’impuls del pla ha caigut i el format estàndard s’utilitzarà durant tota la temporada.

Parlant amb alguns mitjans de comunicació el dimecres durant una videoconferència, Wolff va deixar clar que hi havia tres raons clares per les quals Mercedes no estava disposada a acceptar l’experiment de la graella inversa.

«Sembla ser un patró comú en la Fórmula 1 que estem desenterrant velles idees que han estat analitzades prèviament i rebutjades», va dir.

«Llavors algú pensa que és genial i està de tornada en l’agenda.

«Així que cal mirar les raons per les quals estàvem en contra, i hi ha tres raons fonamentals.

«En primer lloc, crec que la F1 és una meritocràcia – el millor home en la millor màquina guanya.

«No necessitem un truc per a donar la volta a la graella per a crear carreres més emocionants.

«Número dos, sé per les carreres de turisme, que les estratègies es converteixen en una eina molt útil quan el resultat d’una carrera és bàsicament fer la graella per a la següent.

«Imagina que un dels pilots no corre bé en la carrera del diumenge del primer cap de setmana de Spielberg, i decideixes no classificar el cotxe, que serà el cotxe que surti des de la pole per a la carrera de classificació.

«I si aquest cotxe que arrenca en la pole en la carrera de qualificació està dins dels de la zona mitja, segurament estarà en la pole per al diumenge i guanyarà la carrera.

«Hi haurà actuacions que defensaran i bloquejaran tot el que puguin.

«Per tant, per als cotxes més ràpids que vénen de darrere, significarà més risc i això podria influir en el campionat.

«I després [tercer], des del punt de vista del rendiment pur, qualsevol que sigui el cotxe més ràpid, i no som necessàriament nosaltres, serà penalitzat [en comparació amb ell] segon i tercer equip més ràpid, perquè simplement sortirà davant.

«Com sabem, els marges no solen ser molt grans, per la qual cosa és un moviment una mica oportunista per a donar avantatge a alguns equips».

Mentre que el cap de l’equip de Red Bull, Christian Horner, va dir que seria decebedora si la F1 no utilitzés l’oportunitat de l’agitat calendari per a experiments de format de prova, Wolff és clar que fins i tot els afeccionats no semblaven voler quadrícules invertides.

«Vam dir que no és el moment d’experimentar amb coses tan interessants, ni tan sols vam tenir el suport de la comunitat de fans de la Fórmula 1», va dir Wolff.

«En una enquesta només el 15% va expressar interès en les graelles invertides».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments