M-Sport ha rebut un contracte de cinc anys del TOCA – Organitzador de la Sèrie del Campionat Britànic de Turismes – per a subministrar el pròxim «motor TOCA BTCC» a partir de 2022.
Veient la dura competència de diverses parts interessades, l’empresa de Cumbria va ser una de les quatre preseleccionades per a presentar una presentació de deu pàgines als equips de BTCC el mes passat.
Després d’una sèrie de preguntes de seguiment amb el Director General de M-Sport, Malcolm Wilson OBE, i el Cap de Desenvolupament de Motors, Nigel Arnfield, M-Sport va ser seleccionat com el proveïdor preferit dels equips.
Des de 2011 un motor competitiu de TOCA amb durabilitat comprovada i control de costos ha estat disponible en cas que algun equip no desitgi dur a terme el seu propi programa de motors – i M-Sport ara supervisarà el disseny, desenvolupament i subministrament d’aquesta iniciativa enormement popular i reeixida.
Al voltant del 55 per cent de la graella de 2020 utilitza el motor TOCA, i han dipositat la seva confiança en M-Sport. Oferint actuacions guanyadores en algunes de les sèries de motoresport més aclamades del món, M-Sport i el seu guardonat departament de motors estan ara encantats de continuar la seva història d’èxits dins del BTCC.
Treballant a través d’un vigorós programa de proves i desenvolupament durant els pròxims 12 mesos, M-Sport també treballarà estretament amb Cosworth, a qui se li ha adjudicat el contracte per a dissenyar, subministrar i donar servei al nou Sistema Híbrid BTCC, la introducció del qual també està prevista per a l’any 2022.
Els motors estaran disponibles a través de la compra directa o l’arrendament amb manteniment complet, i M-Sport proporcionarà un complet suport tècnic i d’enginyeria en totes les reunions de la carrera BTCC i els dies de prova de la TOCA.
El Director General de M-Sport, Malcolm Wilson OBE, va dir:
«Estem encantats d’haver estat seleccionats per a subministrar el nou motor BTCC del TOCA en 2022. El BTCC ha estat durant molt de temps una part popular i prestigiosa de l’escena de l’automobilisme britànic, i tots estem desitjant treballar amb el TOCA i els equips pertinents en aquest nou i emocionant projecte. Crec fermament que M-Sport té alguns dels millors coneixements d’enginyeria del país, i amb el desenvolupament del nostre Centre d’Avaluació in situ aquesta capacitat només augmentarà».
El cap de desenvolupament de motors de M-Sport, Nigel Arnfield, va dir:
«Estem emocionats de treballar en el nou motor TOCA BTCC i ens agradaria agrair als equips per la seva confiança en nosaltres. Pel que fa al disseny i desenvolupament, M-Sport té més de 20 anys d’experiència i el nostre departament de motors supervisa diverses especificacions en tots els nivells de carrera i ral·li. Treballant al costat dels nostres valuosos clients hem creat un departament premiat, i esperem treballar estretament amb els organitzadors i competidors del BTCC en la creació d’un altre motor d’alt rendiment».
El director executiu de la BTCC, Alan Gow, va dir:
«Estic encantat de donar la benvinguda a M-Sport a la família de la BTCC i felicitar-los per la seva reeixida oferta. L’oportunitat de subministrar el motor del TOCA a partir de 2022 va atreure comprensiblement un gran interès d’un calibre extremadament alt de licitadors, per la qual cosa és un testimoniatge del professionalisme i l’experiència de M-Sport el que hagin pogut sortir guanyadors d’un procés tan competitiu i complet».