- Les proves d’homologació van concloure amb èxit
- Primer model 100% elèctric de BMW produït a la Xina per al mercat global a partir de finals de l’estiu
El Grup BMW està perseguint sistemàticament la seva estratègia d’electrificació
i llançarà el nou BMW iX3 al mercat a la fi de 2020.
La producció estàndard del primer model elèctric pur de la marca BMW es posarà en marxa en la joint venture BMW Brilliance Automotive (BBA) a la Xina a la fi de l’estiu com estava previst i les primeres unitats del qual seran lliurades als clients a la fi d’any.
Les proves necessàries per a l’homologació del nou BMW iX3 ja s’han
completat amb èxit i els resultats s’han presentat a les autoritats reguladores en els principals mercats automobilístics.
«Aquesta és la primera vegada que completem tot el procés d’homologació per a un model totalment elèctric a la Xina i Europa al mateix temps. El personal del nostre equip de proves va dominar aquest desafiament únic amb una enorme dedicació i eficiència», va dir Arno Keller, cap de Desenvolupament BMW iX3.
Més de 340 hores de proves, incloent més de 7.700 quilòmetres de tests, van haver de completar-se només en quatre setmanes.
Els preparatius per a la producció del BMW iX3 es van intensificar a Shenyang en paral·lel. BBA ha estat construint vehicles de preproducció BMW iX3 en Plant Dadong en Shenyang des de mitjan any passat. El model de preproducció número 200 recentment va sortir de la línia de muntatge i van començar les proves de conducció en carreteres xineses, la qual cosa va permetre als enginyers de desenvolupament i proves realitzar ajustos finals.
«Som a temps que els nostres vehicles de preproducció BMW iX3 i llançarem la producció estàndard a la fi de l’estiu, utilitzant tecnologies d’última generació com la instal·lació personalitzada de la nova bateria d’alt voltatge i intel·ligència artificial per al monitoratge parteixes», va explicar El director de la planta de BBA, Dadong. «També estem produint el BMW iX3 totalment elèctric i el BMW X3 amb motor de combustió en la mateixa línia de producció. Això ens permet aconseguir una alta eficiència i flexibilitat en la producció», va continuar K-ssel.
Amb el nou BMW iX3, el Grup BMW està afegint un altre vehicle totalment elèctric a la seva cartera que no sols aprofitarà nous grups de clients, sinó que també arriba al mercat en un moment en què la demanda de vehicles elèctrics s’està expandint
significativament. El cotxe elèctric es basa en el reeixit BMW X3 i combina la versatilitat i la robusta funcionalitat d’un vehicle d’activitat esportiva de grandària mitjana premium amb una innovadora tecnologia de conducció per al plaer de conduir sense emissions locals. El BMW X3 és el primer model de la marca disponible amb motors convencionals de gasolina i dièsel, un sistema híbrid
endollable o un tren de transmissió elèctric pur. Aquest enfocament de «The
Power of Choice» permet a l’empresa respondre a les diferents necessitats i desitjos dels seus clients a tot el món i maximitzar el seu impacte en la reducció de les emissions globals de CO₂.
El BMW iX3 ja ve amb la tecnologia BMW eDrive de cinquena generació, incloent una unitat motriu amb el motor elèctric, electrònica de potència i transmissió altament integrada en una carcassa central. Això redueix significativament l’espai d’instal·lació i la massa de la tecnologia d’accionament en relació amb la sortida i ofereix major flexibilitat per a instal·lar nous components del tren motriu elèctric en diferents derivats del vehicle. Un altre punt a destacar és el motor elèctric, que ja no
requereix l’ús de terres rares i garanteix que el Grup BMW no depèn de la seva disponibilitat.
El tren de transmissió elèctrica de cinquena generació també inclou bateries d’alt voltatge noves i més potents. Gràcies al seu disseny escalable i modular, aquests es poden utilitzar de manera flexible en l’arquitectura del vehicle respectiu i en les respectives ubicacions de producció.
Amb una autonomia al voltant de 440 quilòmetres en el cicle de prova
WLTP (dades provisionals), el BMW iX3 aplana el camí per a la
tecnologia BMW eDrive, que també s’utilitzarà en els models BMW i4
i BMW iNEXT a partir de 2021.