FÓRMULA 1: Mercedes introdueix un tercer element mecànic a la seva suspensió

Mercedes ha fet algunes modificacions importants al W11 en comparació amb el W10 de l’any passat, ajustant molts detalls tècnics del cotxe guanyador del campionat.

Però el principal punt de discussió va ser, per descomptat, el sistema de direcció de doble eix (més conegut com a DAS), que va prendre al paddock completament per sorpresa, i d’alguna manera la FIA que va creure que el sistema seria massa difícil de desenvolupar.

Per a facilitar aquest canvi, Mercedes ha fet alguns canvis en la suspensió davantera.

En temporades anteriors, Mercedes sempre ha usat un tercer element hidràulic en la suspensió, amb els puntals connectats directament al pistó d’oli/gas de l’amortidor superior.

No obstant això, en el Mercedes W11, el cap tècnic James Allison es va inspirar en Ferrari, adoptant un tercer amortidor mecànic, amb els clàssics molls de copa per a la precàrrega. Els molls del tercer element no són helicoidals, sinó del tipus belleville, és a dir, formats per discos circulars de gruix constant. El tercer element mecànic és també molt més lleuger que l’hidràulic, i té una dimensió més petita.

Aquesta solució tècnica podria connectar-se al sistema DAS, que actua directament sobre la suspensió davantera i sobre l’angle de convergència de les rodes davanteres.

En comparació amb l’amortidor mecànic, l’amortidor hidràulic té un comportament més lleuger i transmet les desconnexions de l’asfalt de forma més lineal, sense pics de pas. Mercedes també ha introduït un major rasclet en el W11, la qual cosa significa que la part davantera és molt més baixa a la pista que la posterior.

El tercer element mecànic ajuda a Mercedes a mantenir un comportament més rígid, millorant el maneig del cotxe en la part davantera a l’hora de frenar.

En comparació amb Ferrari i Red Bull, Mercedes ha estat usant barres de torsió amb balancins asimètrics durant diverses temporades, la qual cosa ajuda al cotxe a mantenir la millor configuració en les corbes, reduint el balanceig del cotxe.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments