WEC: Toyota volia seguir trencant rècords

Toyota diu que és «una gran decepció» no poder explorar els límits absoluts del seu híbrid TS050 LMP1, però dóna la benvinguda a les noves regulacions del Campionat Mundial de Resistència d’Hipercotxes.

En la classificació per a les 24 hores de Le Mans de 2017, el pilot de Toyota Kamui Kobayashi va trencar el rècord del Circuit de la Sarthe amb un 3m14.791s en el TS050.

A l’any següent, sense oposició dels fabricants de Toyota després de la retirada de Porsche, Toyota va ser retrocedit d’acord amb l’anomenada fórmula d’Equivalència de Tecnologia dissenyada per a tancar la bretxa amb la competició privada no híbrida.

També es va introduir un sistema de hàndicap per a aquesta temporada, la qual cosa va donar lloc al fet que Rebel·lió s’emportés dues victòries a Xangai i Austin.

A principis d’any Toyota havia estat explorant un assalt al seu rècord usant una versió sense restriccions de la seva TS050, però aquest pla ha estat arxivat des de llavors.

Per al 2021, Toyota està construint un prototip d’acord amb les regulacions dels hipercotxes que veurà els temps per volta de Le Mans incrementats en uns deu segons, comparables als temps dels actuals de LMP2.

Parlant amb el mitjà britànic, Autosport, el director de l’equip de Toyota, Leupen, va dir que les noves regulacions dels hipercotxes i la LMDh eren «necessàries per a reduir costos».

«Estem retirant els cotxes més ràpids sense haver explorat tot el seu potencial a Le Mans», va dir Leupen.

«És una gran decepció perquè hauria estat genial veure a aquest cotxe anar per un altre rècord de volta o de distància, perquè crec que és totalment capaç de fer-ho quan el deslligues.

«Per a mi, el LMP1 ha estat una de les èpoques més interessants del motoresport en general. Els cotxes eren macos i el nivell de rendiment i tecnologia entre 2014 i 2017 era extremadament alt.»

L’assessor de l’equip de Toyota i antic as de la LMP1, Alex Wurz, també va dir que dóna la benvinguda a la nova era dels hipercpotxes, que ha estat dissenyada per a atreure a nous fabricants

«Tal com van la mobilitat i el motoresport, crec que el hipercotxe és un nou capítol molt interessant», va dir Wurz.

«Sabem que hi ha molts fabricants que adopten el concepte d’hipercotxe.

«Els temps per volta poden ser una mica més lents, però continua sent extremadament ràpid i hauria de controlar els costos.»

Amb les victòries de Toyota en 2018 i 2019 a Le Mans en un període en el qual no es va enfrontar a l’oposició de cap altra fàbrica en una classe LMP1 esgotada, l’equip Toyota Gazoo Racing Europe, amb seu en Colònia, està gaudint de l’oportunitat de començar de zero en 2021 i enfrontar-se a una nova competició.

«Li donem a l’organització l’oportunitat de construir un nou cotxe i mostrar el que Toyota pot fer», va explicar Leupen.

«Volem conduir i córrer contra altres equips i fabricadors, no sols entre nosaltres.

«Hem de venir amb les mateixes armes, i això és el que no tenim avui dia.

«No es tracta només de domini tècnic, sinó també de manejar el BoP, i obtenir un avantatge a través dels seus pilots i a través de la seva enginyeria de carrera.

«Crec que tothom està esperant això».

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments