RAL·LICROSS: La FIA deixa la porta oberta a l’entrada de Subaru al campionat

S’han fet canvis en el reglament tècnic del Campionat Mundial de Ral·licross que permetrien a Subaru entrar en el campionat l’any vinent.

L’equip Subaru Motorsports USA, operat per Vermont Sports Car, ha competit en el ral·licross americà des de 2010, però ho ha fet en la seva major part sota reglaments tècnics que no s’han ajustat totalment a les normes de la FIA.

Les regles tècniques de la sèrie ARX, que va ser dirigida durant dos anys pel promotor IMG del Mundial de RX, eren un híbrid de regulacions entre el llibre de regles més obert del GRC, i les 279 regulacions de la FIA.

Fins ara Subaru ha fet una sola aparició en World RX, quan el noruec Sverre Isachsen va córrer per la marca en la ronda canadenca en 2014.

Ara, després d’una àmplia consulta dins del grup de treball tècnic de la FIA per al ral·licross, que inclou als equips, el promotor i l’òrgan de govern, la FIA ha publicat les regulacions actualitzades per a 2021 que revelen que les regulacions del motor ‘Custom’ han estat adaptades per a permetre que els cotxes amb motor de boxer puguin competir.

Això permetria a Subaru competir en el Mundial de RX a partir del pròxim any.

Les regulacions dels motors ‘personalitzats’ van ser introduïdes en 2015. Abans de la seva introducció, els Supercotxes de ral·licross havien d’utilitzar un bloc de motor del mateix fabricant que el xassís (un bloc Citroën en un xassís Citroën, per exemple).

Des de 2015, les normes ‘Custom’ han tingut un conjunt estricte de dimensions, materials i pesos per als components en una configuració de motor de quatre temps en línia a mesura.

La línia de «disseny de motor en línia» ha estat ara eliminada de les regles del motor «Custom» i a partir de l’1 de gener de 2021, es permetrà que un motor de boxer competeixi.

L’icònic motor boxer Subaru, en la línia ‘Custom’ no era elegible anteriorment ja que no podia complir amb uns certs aspectes de les regles ‘Custom’, i consegüentment també s’han fet canvis en l’ample del coixinet principal, l’ample del coixinet de biela, els pesos mínims de l’arbre de lleves i del cigonyal, juntament amb les regles sobre el pes total del motor i el centre de gravetat per sobre de la línia central del cigonyal.

Si Subaru entrés en el Mundial de RX amb el motor boxer ara permès, és probable que l’any 2021 sigui l’any en què succeeixi, després de l’ajornament de la introducció de la sèrie elèctrica en la classe superior fins a 2022, quan el campionat serà una barreja de vehicles de combustió interna i elèctrics.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments