DTM: El cap d’Aston Martin al DTM carrega contra Berger

El director de l’equip R-Motorsport, Florian Kamelger, qui va anunciar el gener passat que Aston Martin es retiraria del DTM després de només una temporada, se sent tractat injustament pel cap del DTM, Gerhard Berger.

«Citar a la nostra participació d’un any en el DTM la temporada passada com una ‘taca’, com ho va fer recentment el cap del ITR, no és certament una expressió d’apreciació del nostre compromís amb el campionat», va disparar Kamelger contra l’austríac en una entrevista amb el ‘Stuttgarter Nachrichten’.

Berger havia acusat el propietari suís de Aston Martin de no haver-li advertit sobre la retirada i posteriorment va descriure la importància de la pèrdua d’Aston Martin per al DTM com una «taca» en una entrevista amb el «Tiroler Tageszeitung». Perquè: «Per a ser honest, Aston Martin no va poder lluitar pel podi».

Ara Kamelger contraataca: considera que la retirada d’Audi al final de la temporada 2020 confirma que la sèrie no ofereix perspectives de futur.

«Si el departament d’esports d’una empresa tan gran com Audi troba impossible justificar de manera creïble una participació en el DTM dins del Grup i davant el públic, és fàcil comprendre que és gairebé impossible que R-Motorsport present un programa de DTM sense el suport d’un fabricant important o el suport efectiu del ITR i els seus socis», diu el Tirol del Sud.

La disputa legal amb HWA encara no s’ha resolt

La decisió d’Audi mostra «que fràgil és el sistema de DTM basat en els compromisos de fàbrica de cada marca». R-Motorsport, com a empresa mitjana amb un pressupost anual de 20 milions d’euros, no podia competir amb un equip com Audi, que havia deixat que el seu compromís li costés més de 80 milions d’euros.

«Encara que el nostre programa de DTM era sòlidament finançat, el pressupost no era ni molt menys comparable amb el dels fabricants de la competència, la qual cosa constitueix un desavantatge competitiu des del principi«, diu Kamelger,

L’ex-soci HWA continua reclamant danys i perjudicis, el cas no està de cap manera resolt.

Kamelger espera ara que l’exemple de R-Motorsport asseguri que altres equips privats evitin el DTM.

«El finançament d’un projecte de DTM no és fàcil per a tots els participants i certament no ho serà després de la crisi del coronavirus»

«El nostre exemple de com una empresa de carreres de grandària mitjana com a R-Motorsport no és competitiva amb els recursos disponibles probablement impedirà que els equips privats s’enfrontin a la dura competència dels fabricants en el DTM en el futur».

A part dels alts costos, la sèrie també manca d’una «visió factible per al desenvolupament futur», critica Kamelger. «A on anirà el viatge? Com s’enfronta la sèrie als reptes del futur com l’electrificació i altres formes d’energia com el combustible sintètic i l’hidrogen? Hem vist un concepte en forma de vídeo», al·ludeix a la visió elèctrica de Berger per a 2025. «Però hauria calgut treballar molt en la viabilitat concreta».

Per què R-Motorsport va abandonar

La sortida no estava prevista malgrat la separació de HWA al novembre.

«No obstant això, l’amenaça de disputes legals amb el nostre antic soci HWA i les incerteses sobre el parador dels competidors més enllà de l’any 2020 van portar al fet que la continuació del nostre compromís es relacionés amb massa imponderables. Aquests haurien «representat en última instància un risc massa gran des del punt de vista empresarial», explica els antecedents de la sortida.

Dos sisens llocs van ser el punt culminant de R-Motorsport en el DTMZoom

R-Motorsport estava de fet perseguint un pla de tornar al DTM amb l’equip JOTA Sport, motors BMW i un cotxe construït amb Multimatic en 2020. No obstant això, el dissenyador canadenc també té una bona connexió amb HWA, ja que tot el programa d’esports per a clients de HWA s’implementa a Amèrica del Nord juntament amb l’ex-soci de R-Motorsport. El tracte va fracassar i els suïssos es van quedar sense cotxe per al 2020.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments