Nou Golf 8: la generació més digital i sostenible del best seller de Volkswagen

La vuitena generació suposa una clara evolució i manté l’ADN Golf

Evolució en l’exterior: proporcions compactes amb el disseny esportiu i aerodinàmic típic de la gamma

Revolució digital a l’interior: el Digital Cockpit de sèrie i la eSIM integrada permeten un major accés a l’ecosistema “We” de Volkswagen

Sistemes última generació: Travel Assist, Side Assist, Climatronic de 3 zones, fars matricials LED IQ.Light, transmissió “Shift-by-Wire” i, per primera vegada en un Volkswagen, tecnologia Car2X de sèrie

La gamma de motoritzacions més sostenible de Volkswagen: tres nous motors eTSI amb tecnologia mild hybrid, dues versions híbrides endollable eHybrid, dues TDI amb doble injecció directa i tres TSI amb gestió activa de cilindres (ACT)

El Golf fa un nou pas en la seva llarga trajectòria de més de 45 anys. Durant aquest temps s’han venut més de 35 milions d’unitats de les 7 generacions anteriors consolidant el seu estatus com a icona i part de la història de l’automòbil. Ara és el torn del Golf 8, la generació més digital i sostenible del compacte de més èxit de Volkswagen. El Golf sempre ha destacat com a plataforma d’innovació, democratitzant noves tecnologies i posant-les a l’abast de tots. La vuitena generació no és cap excepció: amb un disseny exterior que conserva els elements característics del més pur ADN Golf, ofereix un interior revolucionari i completament digitalitzat, amb sistemes d’última generació i la revolucionària tecnologia Car2X, que permet intercanviar informació amb altres vehicles i infraestructures. Tot això en un model propulsat per la gamma de motors més sostenible, amb tres motors eTSI amb tecnologia híbrida suau, dues versions híbrides endollables i una àmplia selecció de TDI i TSI especialment eficients.

Golf 8

Disseny: ADN Golf

El disseny del Golf 8 continua evolucionant sense perdre el seu ADN. Instantàniament recognoscible com un Golf des de qualsevol angle, l’element més característic de la seva identitat continua sent el pilar C, que dóna peu a una part posterior més coupé i una davantera encara més esportiva. No obstant això, cada part de la carrosseria ha estat remodelada: el nou Golf té un aspecte més baix, allargat i dinàmic. La seva nova i perfeccionada aerodinàmica contribueix a reduir la resistència al vent i consum amb un Cx de 0,275. La part frontal redissenyada del Golf 8 incorpora de sèrie fars davanters LED, que destaquen com a element de disseny característic de la nova generació. El Golf s’equipa de sèrie amb llandes d’aliatge de 16 polzades per als acabats «Golf» i «Life» i 17 polzades de sèrie per a «Style» i «R-Line».

Malgrat els canvis, el nou Golf conserva les seves dimensions compactes, la seva excel·lent habitabilitat interior, així com un maleter de 380 litres, ampliable a 1.237 litres amb els seients posteriors abatuts. Els seients Confort-Sport s’ofereixen de sèrie a partir de l’acabat Style, mentre que l’acabat R-Line inclou els seients esportius Bucket i el volant esportiu R-Line. Els colors i els teixits frescos defineixen l’aspecte modern i innovador del nou model compacte, que ofereix un interior realment revolucionari.

Golf 8

Tecnologia de segments superiors

En aquest sentit, el Golf 8 fa honor a la seva llarga trajectòria i continua democratitzant tecnologies de segments superiors. Els nous instruments i sistemes de infoentretenimiento es fusionen per a crear un entorn completament digitalitzat al voltant del conductor, on els botons han desaparegut i deixat passo a panells de control amb comandaments i deslizadores tàctils. El centre neuràlgic de l’entorn digital és el Digital Cockpit de 10,25″, que s’equipa de sèrie en el Golf, i el sistema de navegació «Discover Mitjana» amb pantalla de 10″ de sèrie a partir de l’acabat «Life». Tots dos estan connectats a través d’una unitat de control (OCU) equipada amb una targeta eSIM integrada. El nou Golf no sols estarà sempre connectat, sinó que permetrà que conductor i passatgers tinguin accés a un nombre cada vegada major de funcions de l’ecosistema «We» de Volkswagen, un entorn digital en contínua evolució que ofereix serveis en l’automòbil i al voltant d’aquest, així com solucions de mobilitat creades per connexions intel·ligents entre vehicles, persones i el seu entorn.

Això últim no seria possible sense la nova i revolucionària tecnologia Car2X, equipada de sèrie. El nou Golf serà el primer Volkswagen que intercanvia informació de trànsit, sobre embussos i accidents, per exemple, amb altres vehicles situats fins a 800 metres de distància. Es tracta d’un sistema harmonitzat dins de la Unió Europea i independent del fabricador, per la qual cosa funciona amb vehicles de totes les marques. En el Golf 8, la digitalització arriba fins a l’últim detall. Tant les funcions de llums com el climatitzador per zones es controlen digitalment. A partir de l’acabat Life, el sistema Climatronic de 3 zones ve equipat de sèrie. Opcionalment, el Golf 8 pot equipar-se amb fars matricials LED IQ.Light, abans només disponibles en vehicles de gammes superiors, com Touareg i Passat. Cada mòdul matricial es compon de 22 LED, que compta amb fins a 10 funcions d’il·luminació diferents en funció de la situació de conducció, com la llum de mal temps, la llum d’autopista o la llum de carretera secundària. Amb el Golf també s’ofereix, per primera vegada, una transmissió DSG electrònica «Shift-by-Wire» que, al no tenir els límits d’una transmissió analògica, permet estalviar espai i millorar la comoditat.

Golf 8

A més, la vuitena generació del Golf incorpora sistemes de seguretat i assistència d’última generació. La nova funció Travel Assist és especialment útil: aquest sistema opcional combina el Control de Creuer Adaptatiu (ACC) de sèrie, la funció Lane Assist i el volant capacitiu sensible al tacte per a determinar si el conductor aparta les mans del volant, avisant-li amb una estirada de frenat. Si el conductor segueix sense reaccionar, la funció Emergency Assist situarà el cotxe a l’esquerra i el detindrà per complet. A més del Travel Assist i la cambra posterior, disponibles a partir de l’acabat Style, el Golf també incorpora Side Assist i Park Pilot, de sèrie a partir de l’acabat Life.

Àmplia gamma sostenible amb 13 eficients motors

El Golf 8 arriba amb la gamma de motoritzacions més sostenible de Volkswagen. Per primera vegada en un vehicle de la marca, s’ofereixen 3 motors eTSI de 80 kW (110 CV), 97 kW (130 CV) i 110 kW (150 CV) amb transmissió DSG de 7 velocitats i tecnologia híbrida suau (mHEV). Es tracta de motors de gasolina combinats amb un sistema de 48 volts, canvi DSG de 7 velocitats i funció de recuperació de l’energia de frenat, la qual cosa contribueix a millorar el rendiment i a estalviar combustible. A més, ofereixen una potència d’arrencada excepcionalment bona.

El Golf també podrà equipar 2 motoritzacions híbrides endollables eHybrid; un 1.4 TSI de 150 kW (204 CV), optimitzat per a la màxima autonomia, i un 1.4 TSI GTE de 180 kW (245 CV) que destaca per les seves altes prestacions. Tots dos amb canvi automàtic DSG i una bateria de 13 kWh, que ofereix 56 km de conducció amb zero emissions.

Travel Assist

El nou Golf també ofereix tres motors TSI convencionals i dos TDI millorats: un motor de gasolina 1.0 TSI de 80 kW (110 CV), i dos 1.5 TSI de 97 kW (130 CV) i 110 kW (150 CV) amb gestió activa de cilindres (ACT) i canvi manual; i dos motors dièsel 2.0 TDI de 85 kW (115 CV) i 110 kW (150 CV) especialment respectuosos amb el medi ambient. Aquests han estat optimitzats per a una major eficiència i compten amb el nou sistema SCR de doble injecció AdBlue, amb el qual s’han reduït les emissions de CO₂ i les d’òxids de nitrat en fins a un 80%. El motor de 85 kW (115 CV) es combina amb canvi manual o DSG, mentre que el de 110 KW (150 CV) equipa transmissió automàtica DSG de sèrie.

Més endavant se sumaran tres motors TSI d’altes prestacions, 2.0 TSI 185kW 245 CV per al GTI i les versions GTI Clubsport i R, està última amb més de 300 CV.

El preu del Golf 8 Life 1.5 TSI de 130CV és de 25.100 € amb campanyes i ajudes del govern. Encara no hi ha preu de la versió d’accés a la gamma: «Golf» 1.0 TSI de 110CV.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments