- Energia pura: aspecte audaç, posició elevada de l’assentament, totalment elèctric i lliure d’emissions
- Desbordant potència elèctrica: 100 kW / 136 CV i un parell de 260 Nm per gaudir d’una gran experiència
- Nou caràcter: Mokka mostra la nova i progressiva cara de la Marca amb Opel Vizor
- Totalment digital: Lloc de conducció Opel Pure Panell que se centra en l’essencial
- Excepcionalment brillant: primer model en el seu segment amb Sistema d’il·luminació matricial IntelliLux LED® sense enlluernament
- Realment avançat: control de creuer adaptatiu amb stop & go i sistemes d’assistència superior
Elèctric, lliure d’emissions i ple d’energia és equivalent a nou Opel Mokka. El fabricant d’automòbils alemany revela la segona generació de la seva gran èxit de vendes compacte, un Mokka potent i completament nou que combina perfectament diversió i modernitat. Capaç de rodar amb zero emissions, el nou Mokka és més eficient i compacte que mai, és perfecte per a un recorregut relaxat per la ciutat, així com per a viatges ràpids i segurs per l’autopista.
«El nou Mokka és un seductor i canviarà la percepció de la nostra marca! Amb el Mokka, estem reinventant Opel i presentant el nostre disseny de la propera dècada. Mostra tot el que la marca representa avui i en el futur: el Mokka és divertit, eficient i innovador en tots els aspectes. A més, encarna a la perfecció els valors de la marca Opel, alemany, emocionant i accessible, en la manera més progressiva. És el primer Opel que es llança a l’mercat amb la variant 100% elèctrica disponible des de l’inici de la comercialització de el nou model, una veritable prova que Opel s’electrifica «, va dir el cap d’Opel, Michael Lohscheller, amb entusiasme sobre el nou model.
Malgrat una distància entre eixos lleugerament més llarga (+2 mm), el nou Mokka és 12.5 cm més curt que la generació anterior, a el mateix temps que ofereix als seus cinc passatgers un espai de càrrega similar de fins a 350 litres en el seu maleter . La seva longitud total de només 4,15 metres fa que sigui molt fàcil maniobrar i estacionar en àrees urbanes i suburbanes. El disseny de la nova Mokka sorprèn amb proporcions impressionants i una precisió captivadora. Exterior audaç es caracteritza per voladissos curts i una base àmplia i equilibrada que té cura fins al més mínim detall.
El nouvingut també destaca per ser el primer model que presenta el nou frontal de la Marca i el lloc de conducció totalment digital de nova generació: l’Opel Vizor i l’Opel Pure Panell, respectivament. Ni pantalles analògiques ni animacions decoratives sofisticades i inútils: l’experiència és clara i neta, la informació proporcionada es centra en el que realment es necessita. El panell d’instruments, més descongestionat, s’estén horitzontalment integrant dues pantalles panoràmiques; la qual està davant de l’conductor té una mida de fins a 12 polzades. No obstant això, per permetre un ús intuïtiu i la concentració contínua de l’conductor a la carretera, els dissenyadors d’Opel han mantingut alguns botons de control per a funcions essencials, evitant l’exploració perillosa en submenús.
El nou Mokka continua la tradició Opel d’oferir tecnologies innovadores de segments superiors a el públic en general. S’inclouen sistemes avançats com ACC (Control de Creuer Adaptatiu), la funció stop and go, permet al conductor suportar els embussos de manera confortable: el Mokka-i elèctric pot reaccionar automàticament als moviments de el vehicle precedent sense necessitat d’accionar els frens o l’accelerador. A més, el sistema de manteniment actiu de carril, centra automàticament a la nova Mokka sobre el carril. El sistema d’il·luminació també ofereix tecnologies de nivells superiors amb el sistema matricial adaptatiu IntelliLux LED®, que evita els reflexos, gràcies als seus 14 cèl·lules LED, i és únic en la seva categoria. Totes les variants de el model Mokka vénen de sèrie amb llums LED a la part davantera i posterior, un fre d’estacionament elèctric i reconeixement de senyals de trànsit. També pot disposar d’una càmera de visió posterior panoràmica de 180 graus.
El nou Mokka es basa en una nova versió de la plataforma d’energia múltiple CMP (Plataforma Modular Comú) d’alta eficiència. Aquest sistema modular lleuger i eficient ofereix la màxima flexibilitat en el desenvolupament de el vehicle i permet tant el muntatge de propulsions purament elèctriques a bateria com de motors de combustió interna. El client decideix la seva opció.
L’equip d’enginyeria a Rüsselsheim ha treballat particularment en reduir el pes de forma important, d’una banda, estalviant fins a 120 kg en comparació amb la generació anterior, i millorant la rigidesa de el cos, d’altra banda, guanyant fins a un 30% de rigidesa torsional en el cas de la versió elèctrica amb la seva estructura de bateria integrada de baixa altura. Els beneficis són obvis: el nou Mokka consumeix substancialment menys energia, i és molt més sensible, àgil i divertit de conduir.
Per primera vegada en la història d’Opel, el nou Mokka estarà disponible des del primer dia amb una variant totalment elèctrica. La conducció de l’Mokka-i combina una conducció lliure d’emissions amb una experiència de conducció excepcional. El motor elèctric lliurament 100 kW (136 hp) i 260 Newton metres de parell màxim, disponibles immediatament des de l’arrencada. Reaccions ràpides, agilitat i dinàmica són algunes de les característiques excel·lents. Els conductors poden triar entre tres maneres de conducció: Normal, Eco i Sport, trobant l’equilibri entre funcionalitat i diversió segons les seves preferències. La velocitat màxima limitada electrònicament és de 150 km / h per preservar l’energia emmagatzemada a la bateria de 50 kWh i l’autonomia. Disposa d’un sistema de càrrega ràpida de 100 kW CC que permet carregar el 80% de la bateria en només 30 minuts. L’Opel Mokka-i té una autonomia purament elèctrica de fins a 322 quilòmetres segons WLTP en mode Normal, mentre que la manera Eco ajuda a l’conductor a assolir l’autonomia màxima possible. El nou Mokka-i està preparat per a totes les opcions de càrrega, monofàsica o trifàsica a 11 kW: a partir d’un punt de càrrega de paret, una estació de càrrega d’alta velocitat o una solució de cable per endoll domèstic. A més, ofereix una garantia de vuit anys per a la bateria.
Els clients poden esperar un Mokka de nova generació molt enèrgic, divertit i àgil. Estarà a la venda a finals d’l’estiu de 2020 i disponible en els concessionaris a principis de 2021. El nouvingut també s’oferirà amb motors dièsel i de gasolina particularment eficients.
Estructura clara: nou frontal Opel i nou disseny de el lloc de conducció
En la seva segona generació, el nom de Mokka segueix sent simplement Mokka, com en el seu debut el 2012. «Audaç i pur, és el nostre lema general» diu el CEO d’Opel, Michael Lohscheller. Per primera vegada a Opel, el nom de el model s’estén amb orgull al centre de el panell posterior, utilitzant una nova font tecnològica i precisa. Quan es va llançar el primer Mokka, va sorprendre per les seves dimensions compactes i la seva aparença resistent. El nou Mokka és encara més compacte i robust, d’una manera molt més progressiva: extra eficient, pur i audaç, amb volades molt més curts (61 mm menys al davant, 66 mm menys a la part posterior), però 10 mil·límetres més ample i
una silueta estirada amb proporcions perfectes. La seva grandària compacta i la seva aparença general fan que les llandes de 18 polzades es destaquin més potents que mai.
El Mokka també és el primer model a mostrar el nou i inconfusible frontal de la marca Opel: l’Opel Vizor. Estenent-se per tot el front de el vehicle sota el capó, l’Opel Vizor és un elegant mòdul que s’emmarca horitzontalment les característiques de la marca, com els fars matricials IntelliLux LED® d’última generació i les característiques llums diürnes LED en forma d’ala. El protagonisme al centre és per al llegendari Blitz Opel. L’Opel Vizor, dissenyat per l’equip de disseny de Mark Adams, marcarà tots els nous models de la marca en el transcurs de la dècada de 2020.
«Audaç i pur, així és com es veurà el disseny de el futur d’Opel. El nou Mokka mostra proporcions atlètiques combinades amb superfícies fluides i estructurades amb precisió. Hem desenvolupat aquesta filosofia alineada amb el característic disseny alemany, combinant un disseny audaç i progressiu amb puresa de línies «, va explicar el vicepresident de disseny d’Opel, Mark Adams.
Aquesta filosofia, continua consistentment a l’interior: l’eix central és l’Opel Pure Panell, que repeteix el disseny de l’Opel Vizor a l’interior. Dues pantalles amples, una de fins a 12 polzades de grandària, saluden els conductors i passatgers. La pantalla central està orientada cap al conductor; el focus està en les pantalles, les sortides de ventilació queden en segon pla. Pure Panell proporciona les últimes tecnologies i informació crucial per al conductor, mentre que s’ometen tots els estímuls visuals irritants. El disseny de la consola central també és absolutament clar: gràcies a el fre d’estacionament elèctric i la nova palanca de canvis elèctrica, no hi ha elements innecessaris que alteren el seu aspecte. Tots els botons de control i operació encaixen de manera elegant i harmoniosa
Líder en el segment: tecnologia d’il·luminació Opel i sistemes d’assistència d’alta tecnologia.
El nou Mokka arriba a el segment B amb les millors innovacions que fins fa poc només eren a la classe de luxe. Opel és líder en tecnologia d’il·luminació. Totes les variants de Mokka estan equipades amb llums LED d’última generació, des llums diürnes amb gràfics típics d’Opel fins llums antiboira davanteres. Un punt culminant absolut en aquest segment és la llum matricial adaptativa IntelliLux LED® amb un total de 14 elements. A l’igual que amb l’Opel Insígnia, l’Opel Astra i el nou Opel Corsa, el sistema d’il·luminació permet conduir amb llums llargs permanentment. Per no enlluernar als seus conductors, els elements LED individuals poden anul·lar-se o atenuar en milisegons per «tallar» la il·luminació sobre els vehicles que s’aproximen o els vehicles que circulen per davant: ningú quedarà enlluernat però els passatgers d’Mokka experimenten una il·luminació similar a la d’un estadi. A la part del darrere, l’elecció de la tecnologia LED ha permès als dissenyadors optar per llums molt primes i estirades que milloren la sensació de precisió i qualitat.
Excepcionalment còmode: tecnologia de seients Opel i connexió en xarxa superior
L’excel·lent enginyeria de seients és per excel·lència típica d’Opel. Es troben disponibles diversos seients ergonòmics de sis posicions, que es poden ajustar individualment. Es podrà triar un interior Alcántara esportiu o un interior clàssic de cuir complet, cosa molt inusual per a un vehicle en el segment B. La joia de la corona és el seient de cuir calefactat amb superfície perforada i funció de massatge per al conductor.
El conductor i el passatger de seient davanter poden col·locar els seus telèfons intel·ligents a la safata de càrrega proveïda a la consola central. Els telèfons compatibles es recarreguen aquí inductivament (sense fils). Una petita catifa de goma evita que els dispositius es llisquin. La nova gamma de infoentreteniment garanteix la connexió perfecta i entreté als conductors i passatgers de Mokka. Estan disponibles els sistemes Multimèdia Ràdio i Multimèdia Navi amb una pantalla tàctil a color de 7 polzades i el sistema d’alta gamma Multimèdia Navi Pro amb una pantalla tàctil a color d’alta resolució de 10 polzades. Els monitors són integrals amb el nou Pure Panell d’Opel i estan idealment orientats cap al conductor.
Els sistemes multimèdia compatibles amb Apple CarPlay i Android Acte compten amb control de veu integrat. El nou Mokka també ofereix el servei OpelConnect. La navegació connectada amb informació de trànsit en temps real, a més de connexió directa a assistència en cas d’avaria i trucada d’emergència fan que els viatges siguin encara més relaxants per a conductors i passatgers. Es pot obtenir ajuda en segons usant el botó vermell. Si s’activen els tensors dels cinturons de seguretat o els coixins de seguretat, el sistema realitza automàticament una trucada d’emergència.