BYD torna a Europa amb proposta 100% elèctrica a un preu molt competitiu

El fabricant xinès BYD el tornarà a Europa amb la seva gamma de cotxes elèctrics. Una confirmació que suposa l’arribada d’un nou fabricant del gegant asiàtic que inicia l’aventura en el competitiu mercat europeu.

Segons els plans de BYD, la idea és començar aquesta nova etapa de la mà de la nova versió del Tang. Un SUV elèctric que començarà la seva producció aquest pròxim mes de novembre i que segons la marca arrencarà les seves vendes en els primers mercats d’Europa a principis de 2021.

La primera parada del Tang serà com és habitual en aquests casos, Noruega, on BYD realitzarà un acte de presentació avui 1 de juliol, i on començaran a realitzar pre-reserves i les primeres proves que serviran per a anar prenent la mesura de l’interès que aixequen els seus models entre els clients del mercat nòrdic.

Una de les principals novetats d’aquesta nova generació de cotxes elèctrics de BYD és a més de la seva evolucionada proposta en aspectes com el disseny i els acabats, sobretot el sistema de bateries que ha desenvolupat. Un format nou que permetrà treure el màxim partit a una tecnologia de liti-ferrofosfat molt competent en aspectes com la vida útil i la seguretat, que ara també podrà afegir una bona quota de densitat energètica que arriba als 161Wh/kg.

En el cas del Tang, parlem de model amb un SUV de 4.87 metres de llarg, un sistema de propulsió amb un o dos motors, amb potències d’entre 180 kW (245 CV) i 360 kW (491 CV) i una bateria de 82.8 kWh, suficients per a recórrer 520 km sota el cicle xinès, que és l’únic que coneixem de moment, i que ens donaria una xifra aproximada d’uns 470 km sota el cicle WLTP.

Una càrrega que pot recuperar mitjançant una presa de càrrega ràpida en contínua, amb una potència que arriba als 80 kW, que li permet fer una càrrega del 0% al 85% en 85 minuts.

Un dels principals exemples del canvi que estan vivint els fabricants xinesos és aspectes com la instal·lació de moderns sistemes tecnològics en els seus vehicles. En el cas del Tang ens trobem amb un sistema de conducció autopilotada de nivell 2, que li permet moure’s amb una certa autonomia en entorns com a autovies.

Un model molt familiar que gràcies a la instal·lació de les bateries en els baixos aconsegueix una important capacitat de càrrega que arriba als 940 litres en el seu maleter, que poden créixer fins als 1.655 litres amb la segona fila de seients plegada.

Una experiència pilot la noruega que servirà al fabricador xinès de termòmetre per a saber quina acceptació tindran els seus models en el vell continent. Un aspecte sobre el qual tindrà molta influencia aspectes com el servei post-venda i sobretot el preu dels vehicles, que és un dels principals reptes del sector.

Un Tang que a la Xina arrenca en uns competitius 32.700 euros al canvi per a la versió d’accés. Un cost que fins i tot afegint els costos de transport i aranzels, sembla podrà mantenir unes xifres molt interessants en una Europa on podrà tenir el seu impacte.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments