Hyundai és una de les marques revelació en el mercat europeu en els últims temps. Una marca que cada vegada gana més adeptes, amb productes més al gust dels conductors del Vell Continent i apostant per una gran diversitat de tecnologies. Els seus últims prototips són un fidel de reflex de com està pensant la marca sud-coreana el seu futur més pròxim.
En els últims mesos vam conèixer el Hyundai Prophecy, un concept car amb una línia i carrosseria clarament esportiva, tota una declaració d’intencions. No obstant això, si mirem una mica més enrere, arribem fins al Hyundai Vision T: es tracta d’un concept car en format SUV, un segment en el qual la marca està fortament representat (Tucson, Kona i Santa Fe, a més de les versions X dels seus turismes).
Com un animal viu
Aquest Hyundai Vision T, revelat en el Saló de l’Automòbil de Los Angeles el mes de novembre passat, sorprèn per les seves línies anguloses, les seves vores afilades i la seva arquitectura dinàmica. Més enllà de la seva tecnologia híbrida endollable, de la qual no tenim detalls, la seva raó de ser està en la seva imatge exterior, amb un disseny del qual ara ens parla en vídeo el director d’aquest departament en Hyundai, SangYup Lee.
Per les seves dimensions (4,59 metres de llarg), el futur Hyundai Tucson pot “beure” molt del disseny d’aquest Vision T. Les proporcions d’aquest concept car, no obstant això, són tota una declaració d’intencions: començant pel capó, amb una línia més baixa del que caldria pensar, unes volades davanteres curtes i, cap endarrere, una distància entre eixos generosa.
SangYup Lee ens parla del concepte de “dinàmica paramètrica: una superfície cisellada, una combinació de superfícies toves i línies dures, de vores afilades i geomètriques”. També ens diu de la similitud de la seva arquitectura amb la d’un mineral, i només cal mirar al frontal per a saber per què. On se situa la graella, ens trobem amb una zona més esculpida, que oculta els fars, però que s’il·lumina de manera cridanera, i amb unes aletes d’entrada d’aire que es mouen.
“Sembla més un animal viu que una màquina estàtica”, diu el responsable de disseny de Hyundai. Un disseny que té la seva continuïtat fins a la saga, on també podem veure ocults els grups òptics. Una volta de rosca més a la filosofia de disseny “Sensuous Sportiness” que porta anys implementant Hyundai i que es veu reflectida en els cotxes de carrer de la marca. Quant d’aquest disseny tindrà el futur Tucson?