Un motor híbrid amb 300 CV és la derivació electrificada que DS proposa per al seu SUV de gamma alta. Un compromís interessant, aquest DS7 Crossback e-Tense 4×4, capaç de pujar a terra amb facilitat i silenci, continua sent, sobretot, un gran i còmode roadster. Amb molta potència, una autonomia elèctrica important, té l’economia atractiva, relativa després d’esgotar-se la bateria, perquè el pes i l’aerodinàmica, a més de la potència costen el que sabeu … Els preus comencen des dels 53.800 euros.
Aquest DS7 Cossback e-Tense 4x4x combina un motor de 1,6 benzina amb 200 CV i dos motors elèctrics de 110 CV a la part posterior i 112 CV a la part davantera. Això, per cert, s’associa a la caixa de canvis automàtica de vuit velocitats (assegura l’augment), la part posterior permet la tracció integral. La suma de tot això, es tradueix en una potència combinada de 300 CV i un parell de 520 Nm. Són valors respectables que no sorprenen el rendiment de 5,9 segons de 0 a 100 i 234 km / h a velocitat màxima. tot i els 1900 quilos de pes … Quan trepitges l’accelerador, «camina» fins i tot …
Les bateries (ió de liti: 13,2 Kw / h) es col·loquen sota el seient posterior i darrere d’elles, a la part inferior de la caixa, el segon motor elèctric, que assegura la tracció integral i el carregador. La solució permet a DS anunciar que no es perd la capacitat al maletí, hi ha disponibles respectables 555 litres, però la veritat és que no hi ha espai per a la roda de recanvi … kit de punció.
Cinc modes de conducció i suspensió pilotada
Agradable per conduir, ampli, alt confort i reconeguda versió híbrida del DS7 continua beneficiant del sistema de suspensió pilotat, que respon a les condicions del sòl mitjançant la informació d’una càmera. Entra en acció quan s’escull el mode Comfort associat a l’operació híbrida.
A les zones sinuoses, no es qüestiona l’eficiència, però encara hi ha un adorn corporal perceptible, natural per a les dimensions: 4,57 m de longitud, 1,62 d’alçada. Els altres cinc modes de conducció són elèctrics, per als quals s’anuncien fins a un rang de 58, un valor optimista segons la meva experiència al volant; Esport, per gaudir de 300 CV i una resposta més agressiva; i el 4X4, que garanteix la màxima tracció i serà útil en terra, fang i neu.
La comoditat, l’espai, la potència i l’economia raonable caracteritzen aquest DS7 Crossbak e-Tense 4 × 4, un SUV de grans dimensions que resulta ser un roadster preciós, àgil en dimensions i agradable per conduir. Els equips de primera qualitat, l’exclusivitat i l’etiqueta es fan pagar
Els modes de conducció són controlats per un interruptor de la consola i el funcionament del sistema i els canvis entre el motor de combustió, els elèctrics o la combinació de tot el conjunt són imperceptibles. El funcionament de la transmissió Aisin de vuit velocitats tampoc requereix reparacions i sembla que obté l’associació amb el motor elèctric frontal.
La caixa de canvis, que es pot controlar mitjançant la palanca del volant amb una resposta «civilitzada», com se sap, continua inclosa la posició B, la funció de ruptura que augmenta la capacitat de regeneració. La desacceleració és menys sensible que en el 100 per cent elèctric, però tot i així, fins i tot en les baixades més fortes, és difícil no haver de «arrabassar» l’accelerador al cap d’uns segons.
El consum
En termes pràctics, i amb l’excepció, una vegada més, que s’han de carregar complements sempre que s’utilitzen per obtenir ingressos, el consum no coincideix amb els que més sorprenen. Vaig fer 4,7 l / 100 d’estalvi d’energia durant 10 quilòmetres i, després d’haver esgotat la bateria i cobert 200 quilòmetres, la mitjana era de 5,1 litres, amb la majoria de la ruta amb quatre persones a bord i a un ritme de marxa. Hauré fet la meitat del viatge amb zero emissions.
A la carretera, en mode híbrid i amb control de creuers a 120 km / h vaig obtenir 7,2 i al final de 323 quilòmetres l’ordinador de bord indicava 6,3 litres a 100. Sempre menys que en la versió de gasolina de 225 CV. , però més que el «vell» dièsel de 180 CV. S’ha assolit tots els valors amb la climatització en funcionament i en el DS7 el sistema no passa per la bomba de calor.
Pel que fa a la càrrega, cal destacar que amb una caixa de paret de 1,4 hores de 7,4 kw, és suficient tenir una bateria del 100 per cent; en una sortida normal, compte amb vuit hores.
Les diferències pel retrocés del motor de combustió, a més dels logotips, són poques. També queda clara, la informació a bord, al tauler digital configurable i a la gran pantalla central amb gràfics de flux i accés a funcions específiques com la possibilitat d’estalviar energia (estalvi electrònic) per utilitzar-la allà on l’eficiència sigui superior, en entorn urbà.
La resta és el que sabeu d’un SUV que expressa el millor refinament francès, encara que tingui algunes concessions al gust asiàtic, cosa que no sorprèn per l’aposta de la marca per l’important mercat xinès, on fins i tot va començar la saga DS7.