BMW ja va començar la cursa de l’electrificació al 1972

El prototip digital, inspirat en l’actual Coupé de la Sèrie 2 i en un concepte elèctric des del 1972, no té cap connexió amb BMW.

BMW es troba ara a l’avantguarda de l’electrificació de vehicles, però hem de tornar a principis dels anys 70 per trobar els primers projectes del fabricant bavarès cap a la democratització de la tecnologia de “zero emissió”. Més precisament, 1972, any en què la marca Munic presentà el seu primer enfocament més seriós a l’electromobilitat, amb el prototip Elektro-Antrieb 1602, basat en el popular BMW 1602.

L’estudi es va presentar als Jocs Olímpics de Munic, que servien per transportar algunes personalitats en l’organització de diversos esdeveniments durant l’esdeveniment esportiu. Tècnicament, el model tenia una unitat elèctrica per lliurar 43 CV muntats a la part davantera, en lloc del motor de combustió, per enviar energia a les rodes posteriors. El rendiment no va ser el millor: 0-50 km / h en 8 segons i la velocitat es limitava a 100 km / h, i molt menys l’interval, que rondava els 30 quilòmetres entre les càrregues, però es va donar el tret de sortida a la cursa d’electrificació.

El Elektro-Antrieb del 1602 no es va produir mai, però representa una fita important en la història recent del fabricant alemany, que el famós dissenyador digital, David Obendorfer, va voler homenatjar amb aquest concepte BMW 02 Reminiscence.

El prototip virtual, inspirat en l’actual Sèrie 2 Coupé, respectant els pilars del disseny del model original de 1972, no és res més que un projecte personal de David, sense cap connexió oficial amb BMW ni cap intenció d’arribar a les línies de muntatge.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments